2p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Az Autós Nagykoalíción belül megalakult a roncsautó, gumiabroncs és akkumulátor hasznosító tagozat, amelynek célja a gépjármű újrahasznosítás területén kialakult feketegazdaság visszaszorítása, az anomáliák feltárása - jelentették be kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

A tagozat adatai szerint a hazai forgalom 12-14 százaléka, 5.000 tonna gumiabroncs, illetve 1.800 tonna akkumulátor kereskedelme zajlik ellenőrizetlenül a szürke gazdaságban, ami mintegy 4 milliárd forint áfa, termékdíj és egyéb adó kiesést jelent az országnak évente. Az illegális autóbontókban évente mintegy 40.000 gépjárművet vonnak ki jogszerűtlenül a forgalomból, ami az illegális alkatrész forgalmazáson keresztül további 5-8 milliárd forint kárt okoz a magyar államnak, az akkumulátor hulladékok kivonása a fordított áfa hatálya alól pedig mintegy 1 milliárd forint költségvetési bevétel kiesést jelent az államháztartásnak.

Lukács Pál, a tagozaton belül a gépjármű roncs területtel foglalkozó felelős rámutatott, hogy a hatóságok informálásával, a jogszabályok véleményezésével igyekeznek elősegíteni az illegális szféra visszaszorítását. Adataik szerint Magyarországon a közlekedési hatóság 260 autóbontót regisztrált, ezzel szemben 1.000-re tehető az illegálisan működő vállalkozások száma. Hám Eszter, a tagozaton belül az akkumulátor területi felelőse kiemelte: nincs összhang a jogszabályok között az akkumulátorok leadására vonatkozóan, ezért a fémtörvényt felül kellene vizsgálni, valamint az elemek és az akkumulátorok jogszabályi differenciálását is szükségesnek tartják.

Kocsis Kenéz, a tagozat gumiabroncs területért felelős vezetője hangsúlyozta, hogy túlzóak az adminisztrációs terhek, amit egységes informatikai rendszer kiépítésével mérsékelni lehetne. A tájékoztatón elhangzott, hogy a tagozat támogatja és preferálja a kiépített hazai begyűjtő hálózatokat, előkezelő és hasznosító műveket is. Továbbá megvizsgálja és javaslatot dolgoz ki a gépjárművek esetén a hasznosítási átalánydíj bevezetésére, amely további csökkenést jelent a kapcsolódó adminisztrációban is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!