3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg a MÁV-nál megállt az utasok elvándorlásának évek óta tartó folyamata az idei harmadik negyedévben, a Volánok tovább tudták növelni utasszámukat. Az áruszállítási teljesítmény tömegben mérve csaknem tíz százalékkal csökkent, árutonna-kilométerben kifejezve, köszönhetően a nemzetközi, így hosszabb szállítási felfutásnak, viszont már enyhe növekedést produkált.

Stagnált a MÁV utasforgalma az idei harmadik negyedévben, ami akár apró pozitív jelnek is tekinthető ahhoz képest, hogy az elmúlt mintegy nyolc évben folyamatosan veszítette el utasait a vasúttársaság.

A KSH szerdán közölt adatai szerint a cég július-szeptember között összesen 33 541 utast szállított, ami nagyjából az egy évvel korábbi szintnek felel meg. A tendencia javuló, hiszen az első negyedévben még egy, a másodikban pedig 4,5 százalékos csökkenést regisztráltak - így az első kilenc hónapban csak enyhén, 1,8 százalékkal 104 ezerre esett vissza az utasszám.        

Egyre javuló számok a Volánoknál 

Igaz, a Volánok ennél jobban teljesítettek: 2010. január-szeptemberben 2,4 százalékkal 381 ezerre emelkedett az utasszám 2009 azonos időszakához képest – az első negyedévben 0,6 százalékos mínuszt, a másodikban és a harmadikban viszont már 2,8, illetve 5,8 százalékos pluszt jegyeztek fel.  

A belföldi helyközi személyszállítás teljesítménye összességében enyhén, 1,4 százalékkal 489 375 utasra nőtt az első három negyedévben, csak a harmadik negyedévet tekintve pedig már 4,3 százalékos javulást sikerült elérni.    

Kevesebb árut szállítottak

A szállított áruk tömege – 209 millió tonna – 8 százalékkal alacsonyabb volt, mint 2009 I–III. negyedévében. A változás egyfelől a vasúti (8 százalék), a csővezetékes (8 százalék) és a belvízi (35 százalék) szállítás növekedésének, másfelől a közúti szállítás 13 százalékos csökkenésének az eredője.

Az árutömeg 72 százalékát közúton, 16 százalékát vasúton szállították; belföldi viszonylatban a közúti fuvarozás részesedése még meghatározóbb (90 százalék) – a vasúti, a csővezetékes, a belvízi és a légi szállítás nemzetközi jellegéből adódóan.

Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény – 38 milliárd árutonna-kilométer – 3 százalékkal emelkedett. A vasúti, a csővezetékes és a belvízi szállítás teljesítménye 19, 9, illetve 37 százalékkal nőtt, miközben a közúti szállításé 2 százalékkal csökkent. Az áruszállítási összteljesítményből a közúti 68, a vasúti 17, a csővezetékes 10, míg a belvízi szállítás 5 százalékkal részesedett.

A nemzetközi áruszállítás volumene 14, az árutonna-kilométerben mért teljesítménye 7 százalékkal nőtt, a belföldi áruszállításé 15, teljesítménye 6 százalékkal csökkent. A közúti áruszállítás 13 százalékos volumencsökkenése a belföldi szállítás visszaesésének a következménye, derül ki a KSH adataiból.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!