
"A London Stansted és Sármellék között közlekedő gépeken idén mintegy 40 ezer utast várunk. Kutatások szerint 1000 utas átlagban egy új munkahelyet teremt a régióban, így megjelenésünknek köszönhetően idén mintegy 40 új állás jöhet létre Sármellék környékén" - hangsúlyozta a nyitójárat fogadásának és az új terminál felavatásának alkalmából tartott sajtótájékoztatón Tomasz Kulakowski, a cég Közép-Európáért felelős értékesítési és marketingvezetője. Amennyiben a járat sikeres lesz, a légitársaság rövidesen újabb desztinációkat jelenthet be.
Lapunk kérdésére hozzátette: 2-3 éven belül az összes légicég közül a Ryanair szeretné szállítani a legtöbb utast Anglia és Magyarország között. Lengyelországban ilyen téren már most vezető pozícióban van a társaság.

"Az egész térség turizmusának új lendületet adhat az ír vállalat" - emelte ki beszédében Gubicza Ágoston, a FlyBalaton repülőtér ügyvezető igazgatója. Kolber István, a regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter úgy véli: a Ryanair megjelenése a repülőtér, a kormányzat, Zala megye, a regionális fejlesztési tanácsok és egy ír befektetői csoport összefogásának köszönhető. A légitársasággal folytatott tárgyalásokban egyébként a kabinet képviselője is részt vett. A miniszter szerint a kormány mintegy 600 millió forinttal segítette a repülőteret, többek között a marketingtevékenység támogatásával, a biztonságos működéshez szükséges fejlesztésekkel, illetve két tűzoltóautó megvásárlásával.

Horváth Zsolt Csaba közlekedési helyettes-államtitkár szerint a mai esemény fontos lépés azon programban, amelynek célja, hogy Ferihegyről a vidéki repterekre tereljék át az utas-, majd az áruforgalom egy részét. Hosszútávon pedig el szeretnék érni, hogy vidéken 200 kilométerenként legyen olyan repülőtér, ahonnan el lehet jutni Európa legnagyobb légikikötőibe.
Kulakowski tájékoztatása szerint a Ryanair Európa legnagyobb diszkont légitársasága, mind utasszám, mind nettó profit szempontjából. A cég jelenleg 15 központtal rendelkezik, 332 járatot üzemeltet, gépparkja pedig 107 darab Boeing 737-800-asból áll. A társaság utasszáma az elmúlt években átlagban 20 százalékkal növekedett, így a 2006-2007-es üzleti évben át kívánják lépni a 42 milliós határt.
A Ryanair magyarországi megjelenésével kapcsolatos elemző írásunkat szerda reggel olvashatják.
Wéber Balázs