Frank Klein hangsúlyozta: ezután nemcsak a karosszériaelemeket gyártják Kecskeméten, hanem képesek lesznek a szerszámokat javítani, adott esetben elkészíteni is. A gyár igazgatója mérföldkőnek nevezte, hogy eddig a napig több mint 140 ezer Mercedes-Benz B osztályú autót, valamint CLA modellt gyártottak Kecskeméten. "Az új technológiai kompetenciákra Kecskeméten fordított ötmillió euró is azt támasztja alá, hogy hosszú távra köteleztük el magunkat Magyarországon" - fogalmazott.
A Daimler AG vezetése az első, Németországon kívüli présüzem Kecskemétre telepítéséről 2009 decemberében döntött. A csarnokot 2010-ben megépítették, majd 2011-ben beállították a gépeket. Frank Klein tájékoztatása szerint a kecskeméti gyár présüzemében eddig 10 milliónál több karosszériaelemet készítettek, amelyek egy részét Magyarországon kívül gyártott autókhoz szállították. A kecskeméti présüzem a sindelfingeni, brémai és kuppenheimi présüzemekkel közös hálózatban dolgozik, ezen kívül gyárt karosszériaelemeket a rastatti gyárnak is, valamint a finnországi Valmet Automotive üzemnek is az A-osztályú gépkocsikhoz.
Jürg Heinze, a présüzem igazgatója bejelentette, hogy a gyárban szerszámkészítő szakmunkások képzése is indul. Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere visszaemlékezett arra, amikor 2008 végén, a gazdasági világválság kirobbanása után némi félelemmel utaztak Rastattba, mert tudtak arról, hogy az autóiparban jelentős visszaesés történt. "Azóta a Daimler vezetése megerősítette elkötelezettségét Magyarország mellett" - fűzte hozzá. Zombor Gábor gratulált a Daimler AG járműértékesítési eredményéhez, mert 11 hónap alatt értékesítették az egész évre tervezett mennyiséget.
"Az önök sikerei hozzájárulnak Magyarország sikeréhez, mert a közelmúltban nyilvánosságra került GDP-növekedési adatokban, amelyek jobbak, mint az Európai Unió átlaga, az önök munkája is benne van" - fogalmazott a polgármester. A 800 millió eurós beruházással tervezett kecskeméti gyárat kevesebb mint 4 évvel a 2008 nyarán történt helyszínválasztást követően, 2012 márciusában adták át, és azóta az egyik legmodernebb, környezetbarát technológia segítségével gyártja a B-osztályt, valamint 2013 januárja óta második modellként az új, négyajtós kompakt CLA kupét. Az időközben több mint 3000-re bővült helyi munkatársi létszámmal a gyár a régió legvonzóbb munkáltatója lett.
MTI