1,1 százalékkal esett vissza az orosz autópiac novemberben, amely szám csak annak tükrében tűnik soknak, ha nem ismerjük a korábbi hónapok számait. Július és szeptember között ugyanis folyamatosan 20 százalék feletti volt a mínusz az ország személyautó és könnyű tehergépjármű piacán, az első 11 hónap eredménye pedig 11,6 százalékos visszaesés lett - derült ki az orosz székhelyű AEB adataiból.
A szervezet szakértője is szokatlannak nevezte a hirtelen keresletnövekedést, hozzátéve, hogy az elmúlt hetekben az orosz kiskereskedelem is meglódult, többek között nem részletezett állami ösztönzők és a várható év végi áremelkedések miatt.
Az első 11 hónap adatai szerint a legnépszerűbb márka Oroszországban messze a Lada, amely az összeladások 15,8 százalékát birtokolja, bár idén a teljes orosz piacnál nagyobb mértékben, 16 százalékkal esett vissza az értékesítése. A Ladát nagyságrendileg hasonló értékesítési volumennel követi a Kia, a Renault, a Hyundai, a Toyota és a Nissan. Ezek egyébként még nem is sínylették meg annyira a piac zsugorodását, sőt a japán márkák még nőni is tudtak.
Nem úgy a német tömegmárkák. A VW az Opel és a Ford például 20-20-40 százalékkal esett vissza az idén. A prémiumgyártók közül is csak a Mercedes tudott 12 százalékos növekedést produkálni, a BMW és az Audi értékesítési számai is visszaestek 16, illetve 8 százalékkal.
Az idén egyébként 2,22 millió autót adtak el az országban, ami durván ötöde az uniós piac méretének.
A 10 legnépszerűbb modell közül kilencet Oroszországban gyártanak (kivétel a VW Polo), ezek zömmel kisautók, bár ott van köztük az Európa szerte népszerű Duster is, csak ott nem Dacia, hanem Renault embléma mögé bújtatva. Márkatársa, a Logan a hetedik.
mfor.hu