Hatékony intranet
Az első lépés az adott témában az interneten fellelhető anyagok feltérképezése. A szerkesztők felelősége természetesen igen nagy, mert miközben meg kell védeni a felhasználót az információ-túlterheléstől, ügyelni kell arra is, hogy semmi fontos ne maradjon ki.
Az információ szűrése és tematikus szűkítése (targetálás) teszi a rendszert használhatóvá. Az általánosan használt böngészőeszközök és keresők szakmai információk behatárolásához nem elég pontosak.
A szakmai felhasználóknak a gyors és hatékony keresőkre van szüksége. A weben elérhető keresők a professzionális felhasználók számára indifferens oldalakat is megtalálnak. További gondot jelent, hogy akár hetekbe is beletelhet, amíg a kereső-robotok indexelnek egy-egy fontos üzleti hírforrást.
A megoldás: news aggregation
Az információk előzetes szűrésére-feldolgozására szakosodó, úgynevezett "news aggregation" szolgáltatók közül kiemelkedik a Moreover. A vállalkozás 3000 minőségi hírforrást - köztük üzleti híroldalakat, on-line fórumokat, iparág-specifikus oldalakat kísér figyelemmel. A hírforrások számának korlátozott volta lehetővé teszi a kínálat folyamatos figyelemmel követését, frissítését. A felkínált információk tárgykörök szerint rendszerezhetők.. A 15 percenként frissített tartalom minden külső szoftver, vagy hardver nélkül integrálható a megrendelő intranet, vagy portál oldalaiba.
A Moreover sikere az úgynevezett dinamikus információ alkalmazásában rejlik. A folyamatosan frissített információ-koktél ugyanúgy tartalmazza a tekintélyes gazdasági lapok híreit, mint a szakmai pletykákat, spekulációkat, kommentárokat.
A Morover filozófiája alapvetően különbözik a portálok és intranet hálózatok által régebb óta előszeretettel használt sajtóügynökségi (syndicated content) anyagoktól. Míg ugyanis azok kész tartalmat szállítanak az olvasóknak, addig a Morover az olvasókat viszi a keresett információkhoz. (Mindez természetesen erősen csökkenti az intranet fejlesztők-szerkesztők kontrollját, hiszen az olvasó a linkeket követve a belső hálózatból a nyilvános internetre lép ki.)
Miután tehát az intranetbe integrált külső tartalom használatával, minimális fejlesztési költséggel sikerült csökkenteni a felhasználók keresésre fordított idejét, sikerült erősíteni a vállalati intranettel kapcsolatos felhasználói lojalitást, már "csak" az a feladat, hogy sikerüljön a dolgozókat hasznos, belső információkkal ellátni.
Megszelídített információ
Miközben a gyorsan megszerzett információ szinte gazdasági előnyt jelenthet, az információkereséssel elvesztegetett idő komoly károkat okoz. Az új szemlélet szerint kialakított intranet hálózatok önálló és megnövekedett hatékonyságú informálódást tesz lehetővé.