2001. augusztus 17. 11:00

Miközben a gyorsan megszerzett információ szinte gazdasági előnyt jelenthet, az információkereséssel elvesztegetett idő komoly károkat okoz. Az új szemlélet szerint kialakított intranet hálózatok önálló és megnövekedett hatékonyságú informálódást tesz lehetővé.

Hatékony intranet

Az első lépés az adott témában az interneten fellelhető anyagok feltérképezése. A szerkesztők felelősége természetesen igen nagy, mert miközben meg kell védeni a felhasználót az információ-túlterheléstől, ügyelni kell arra is, hogy semmi fontos ne maradjon ki.

Az információ szűrése és tematikus szűkítése (targetálás) teszi a rendszert használhatóvá. Az általánosan használt böngészőeszközök és keresők szakmai információk behatárolásához nem elég pontosak.

A szakmai felhasználóknak a gyors és hatékony keresőkre van szüksége. A weben elérhető keresők a professzionális felhasználók számára indifferens oldalakat is megtalálnak. További gondot jelent, hogy akár hetekbe is beletelhet, amíg a kereső-robotok indexelnek egy-egy fontos üzleti hírforrást.

A megoldás: news aggregation

Az információk előzetes szűrésére-feldolgozására szakosodó, úgynevezett "news aggregation" szolgáltatók közül kiemelkedik a Moreover. A vállalkozás 3000 minőségi hírforrást - köztük üzleti híroldalakat, on-line fórumokat, iparág-specifikus oldalakat kísér figyelemmel. A hírforrások számának korlátozott volta lehetővé teszi a kínálat folyamatos figyelemmel követését, frissítését. A felkínált információk tárgykörök szerint rendszerezhetők.. A 15 percenként frissített tartalom minden külső szoftver, vagy hardver nélkül integrálható a megrendelő intranet, vagy portál oldalaiba.

A Moreover sikere az úgynevezett dinamikus információ alkalmazásában rejlik. A folyamatosan frissített információ-koktél ugyanúgy tartalmazza a tekintélyes gazdasági lapok híreit, mint a szakmai pletykákat, spekulációkat, kommentárokat.

A Morover filozófiája alapvetően különbözik a portálok és intranet hálózatok által régebb óta előszeretettel használt sajtóügynökségi (syndicated content) anyagoktól. Míg ugyanis azok kész tartalmat szállítanak az olvasóknak, addig a Morover az olvasókat viszi a keresett információkhoz. (Mindez természetesen erősen csökkenti az intranet fejlesztők-szerkesztők kontrollját, hiszen az olvasó a linkeket követve a belső hálózatból a nyilvános internetre lép ki.)

Miután tehát az intranetbe integrált külső tartalom használatával, minimális fejlesztési költséggel sikerült csökkenteni a felhasználók keresésre fordított idejét, sikerült erősíteni a vállalati intranettel kapcsolatos felhasználói lojalitást, már "csak" az a feladat, hogy sikerüljön a dolgozókat hasznos, belső információkkal ellátni.