Ezeket az embereket vélik a téma avatott ismerői olyan feladatokkal lehet megfogni, amely valóban kihívást jelent számukra, oly módon persze, hogy az egyrészt megvalósítható legyen, másrészt a siker esetén magas erkölcsi és anyagi elismerésben részesüljenek. A vérbeli vezetők sikeréhesen állandóan kihívásokra lesnek, és ez náluk az elsőszámú mozgatórugó. Az adott személyt tehát egy olyan feladattal, kihívással célszerű megismertetni, amely szakmai hiúságára hathat.
Mint korábban említettük a kiválasztás folyamatánál csak a beilleszkedés nehezebb. Hiába véljük úgy, hogy a legideálisabb jelölt került a posztra, ezt el kell fogadtatni több száz, esetenként több ezer emberrel is. Az emberek pedig a számok nyelvén szeretnek a legjobban érteni. Az eredmények előfeltétele azonban hogy a kezdet kezdetén pozitív képet alkossanak a dolgozók, és ne ennek kialakítása, illetve a szervezeti ellenállás megtörése legyen az amire a csoport tagjai, illetve annak vezetője az energiáját fecsérli.
Egy jó belépő megalapozhatja a további sikert is. Ha már a működés kezdetén vannak biztató jelek, pozitív eredmények, az a szervezet egészére hatványozottan hat vissza. Egyrészt kommunikálható a siker az új vezető tevékenységeként, ami a támogatottságát növelheti, másrészt a szervezet tagjait is sarkalhatja az együttműködésre, egy jó csapatban ugyanis mindenki sokkal szívesebben vesz részt, mint egy vesztesben. A sikerek kommunikálásában is kiemelt szerepet tölt be a jövő vezetője.
A globalizálódó világban, amikor az infokommunikáció adta lehetőségeknek köszönhetően "semmi nem marad titokban", a szervezeteknek és persze annak vezetőinek jóval nyitottabban kell a belső és külső környezethez viszonyulnia. Ennek segítségével lehet megértetni a vállalat egyes lépéseit, amelyek a szervezet fejlesztéséhez és hatékonyságának növeléséhez járul hozzá, függetlenül annak földrajzi, szektoriális vagy politikai környezetére.
Megtalálni a 21. század menedzsereit
Ahogy a technológiai fejlődés áttranszformálta az üzleti élet szabályait a 21 században, úgy változott a cégvezetés szerepe is. Az első emberek hatása mind nagyobb, szerepük egyre kritikusabb a mobilizálódó humán- és egyéb erőforrások menedzselése során. Tőlük függnek a szervezetek, termékek és a kihívásokra adandó válaszok.