2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahogy a technológiai fejlődés áttranszformálta az üzleti élet szabályait a 21 században, úgy változott a cégvezetés szerepe is. Az első emberek hatása mind nagyobb, szerepük egyre kritikusabb a mobilizálódó humán- és egyéb erőforrások menedzselése során. Tőlük függnek a szervezetek, termékek és a kihívásokra adandó válaszok.

Ezeket az embereket vélik a téma avatott ismerői olyan feladatokkal lehet megfogni, amely valóban kihívást jelent számukra, oly módon persze, hogy az egyrészt megvalósítható legyen, másrészt a siker esetén magas erkölcsi és anyagi elismerésben részesüljenek. A vérbeli vezetők sikeréhesen állandóan kihívásokra lesnek, és ez náluk az elsőszámú mozgatórugó. Az adott személyt tehát egy olyan feladattal, kihívással célszerű megismertetni, amely szakmai hiúságára hathat.

Mint korábban említettük a kiválasztás folyamatánál csak a beilleszkedés nehezebb. Hiába véljük úgy, hogy a legideálisabb jelölt került a posztra, ezt el kell fogadtatni több száz, esetenként több ezer emberrel is. Az emberek pedig a számok nyelvén szeretnek a legjobban érteni. Az eredmények előfeltétele azonban hogy a kezdet kezdetén pozitív képet alkossanak a dolgozók, és ne ennek kialakítása, illetve a szervezeti ellenállás megtörése legyen az amire a csoport tagjai, illetve annak vezetője az energiáját fecsérli.

Egy jó belépő megalapozhatja a további sikert is. Ha már a működés kezdetén vannak biztató jelek, pozitív eredmények, az a szervezet egészére hatványozottan hat vissza. Egyrészt kommunikálható a siker az új vezető tevékenységeként, ami a támogatottságát növelheti, másrészt a szervezet tagjait is sarkalhatja az együttműködésre, egy jó csapatban ugyanis mindenki sokkal szívesebben vesz részt, mint egy vesztesben. A sikerek kommunikálásában is kiemelt szerepet tölt be a jövő vezetője.

A globalizálódó világban, amikor az infokommunikáció adta lehetőségeknek köszönhetően "semmi nem marad titokban", a szervezeteknek és persze annak vezetőinek jóval nyitottabban kell a belső és külső környezethez viszonyulnia. Ennek segítségével lehet megértetni a vállalat egyes lépéseit, amelyek a szervezet fejlesztéséhez és hatékonyságának növeléséhez járul hozzá, függetlenül annak földrajzi, szektoriális vagy politikai környezetére.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!