A győztesen kívül a Betonút Zrt.-Euro Aszfalt Kft. alkotta Bem Kikötő 2007 konzorcium, a Közgép Zrt.-Magyar Aszfalt Kft.-Resonator Kft. alkotta KMR-2007 konzorcium, a Gránit Hungária Kft.-Subterra a.s.-Hochtief Construction AG. alkotta GSH-2007 konzorcium és a Swietelsky Építő Kft.-MÁVÉPCELL Kft. alkotta Arrabona 2008 konzorcium.
Érvénytelen ajánlatot tett a Vegyépszer Zrt.-Hídépítő Zrt. alkotta Arrabona konzorcium, mert nem tett maradéktalanul eleget a kiírás feltételeiben és a hiánypótlási felhívásban foglaltaknak.
A nyertes háromszáz nap alatt, azaz 2008. április 26-ra vállalta a kivitelezés befejezését. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot az Arrabona 2008 konzorcium tette.
Negyedszerre futottak neki
A tendert első alkalommal 2006 februárjában írta ki az Édukövizig, azonban a kiírót a Közbeszerzési Döntőbizottság formai hibák miatt új eljárásra kötelezte. Ez lett a sorsa a második, tavaly nyáron meghirdetett eljárásnak, sőt az idén januárban kiírt harmadiknak is.
A pályázati kiírás szerint a nyertes feladata lesz csaknem 12
kilométer vasúti összeköttetés megépítése a kikötő és a Bécs-Budapest közötti fő vasútvonal között. Emellett meg kell építenie a vasút és az 1-es számú főút kereszteződésében egy közúti felüljárót és a hozzá tartozó mintegy 1,3 kilométer hosszú fel- és lehajtót.
A kikötő 25 hektáros logisztikai parkjának belső infrastruktúráját is ki kell építenie a leendő győztesnek, ami magába foglalja a kikötői főbejárat, a parkoló, a porta és mérlegelő, az úthálózat, az iparvágány hálózat és a közművek kialakítását.
A beruházás költségeinek 75 százalékát a Környezetvédelmi és Infrastrukturális Operatív program (KIOP) biztosítja, a maradék 25
százalékot a magyar állam teszi hozzá. A tenderkiírás szerint a
beruházást legkésőbb 2008. július 30-ig el kell készíteni.
A gönyűi kikötő az öt országos közforgalmú kikötő egyike. Működtetője a Győr-Gönyű Kikötő Zrt., amelynek jegyzett tőkéje jelenleg 378,5 millió forint. A részvények 60 százalékát magyar tulajdonosi kör, cégek és önkormányzatok birtokolják, míg 40 százaléka osztrák érdekeltségben van, a bécsi kikötő és magánbefektetők tulajdona.