3p

A Colas Dunántúl Zrt. és a Colas Eger Zrt. alkotta Colas 2007 konzorcium nettó 4,57 milliárd forintos ajánlatával megnyerte a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő építésére, valamint az intermodális központ kialakítására meghirdetett tendert - tájékoztatott a kiíró Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Édukövizig).

A negyedszerre meghirdetett tenderre a június 11-i határidőig hat pályázat érkezett. Az Édukövizig, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a GKM által delegált tagokból álló bíráló bizottság értékelése szerint öt pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot.

A győztesen kívül a Betonút Zrt.-Euro Aszfalt Kft. alkotta Bem Kikötő 2007 konzorcium, a Közgép Zrt.-Magyar Aszfalt Kft.-Resonator Kft. alkotta KMR-2007 konzorcium, a Gránit Hungária Kft.-Subterra a.s.-Hochtief Construction AG. alkotta GSH-2007 konzorcium és a Swietelsky Építő Kft.-MÁVÉPCELL Kft. alkotta Arrabona 2008 konzorcium.

Érvénytelen ajánlatot tett a Vegyépszer Zrt.-Hídépítő Zrt. alkotta Arrabona konzorcium, mert nem tett maradéktalanul eleget a kiírás feltételeiben és a hiánypótlási felhívásban foglaltaknak.

A nyertes háromszáz nap alatt, azaz 2008. április 26-ra vállalta a kivitelezés befejezését. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot az Arrabona 2008 konzorcium tette.

Negyedszerre futottak neki

A tendert első alkalommal 2006 februárjában írta ki az Édukövizig, azonban a kiírót a Közbeszerzési Döntőbizottság formai hibák miatt új eljárásra kötelezte. Ez lett a sorsa a második, tavaly nyáron meghirdetett eljárásnak, sőt az idén januárban kiírt harmadiknak is.

A pályázati kiírás szerint a nyertes feladata lesz csaknem 12
kilométer vasúti összeköttetés megépítése a kikötő és a Bécs-Budapest közötti fő vasútvonal között. Emellett meg kell építenie a vasút és az 1-es számú főút kereszteződésében egy közúti felüljárót és a hozzá tartozó mintegy 1,3 kilométer hosszú fel- és lehajtót.

A kikötő 25 hektáros logisztikai parkjának belső infrastruktúráját is ki kell építenie a leendő győztesnek, ami magába foglalja a kikötői főbejárat, a parkoló, a porta és mérlegelő, az úthálózat, az iparvágány hálózat és a közművek kialakítását.

A beruházás költségeinek 75 százalékát a Környezetvédelmi és Infrastrukturális Operatív program (KIOP) biztosítja, a maradék 25
százalékot a magyar állam teszi hozzá. A tenderkiírás szerint a
beruházást legkésőbb 2008. július 30-ig el kell készíteni.

A gönyűi kikötő az öt országos közforgalmú kikötő egyike. Működtetője a Győr-Gönyű Kikötő Zrt., amelynek jegyzett tőkéje jelenleg 378,5 millió forint. A részvények 60 százalékát magyar tulajdonosi kör, cégek és önkormányzatok birtokolják, míg 40 százaléka osztrák érdekeltségben van, a bécsi kikötő és magánbefektetők tulajdona.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!