3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Colas Dunántúl Zrt. és a Colas Eger Zrt. alkotta Colas 2007 konzorcium nettó 4,57 milliárd forintos ajánlatával megnyerte a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő építésére, valamint az intermodális központ kialakítására meghirdetett tendert - tájékoztatott a kiíró Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Édukövizig).

A negyedszerre meghirdetett tenderre a június 11-i határidőig hat pályázat érkezett. Az Édukövizig, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a GKM által delegált tagokból álló bíráló bizottság értékelése szerint öt pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot.

A győztesen kívül a Betonút Zrt.-Euro Aszfalt Kft. alkotta Bem Kikötő 2007 konzorcium, a Közgép Zrt.-Magyar Aszfalt Kft.-Resonator Kft. alkotta KMR-2007 konzorcium, a Gránit Hungária Kft.-Subterra a.s.-Hochtief Construction AG. alkotta GSH-2007 konzorcium és a Swietelsky Építő Kft.-MÁVÉPCELL Kft. alkotta Arrabona 2008 konzorcium.

Érvénytelen ajánlatot tett a Vegyépszer Zrt.-Hídépítő Zrt. alkotta Arrabona konzorcium, mert nem tett maradéktalanul eleget a kiírás feltételeiben és a hiánypótlási felhívásban foglaltaknak.

A nyertes háromszáz nap alatt, azaz 2008. április 26-ra vállalta a kivitelezés befejezését. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot az Arrabona 2008 konzorcium tette.

Negyedszerre futottak neki

A tendert első alkalommal 2006 februárjában írta ki az Édukövizig, azonban a kiírót a Közbeszerzési Döntőbizottság formai hibák miatt új eljárásra kötelezte. Ez lett a sorsa a második, tavaly nyáron meghirdetett eljárásnak, sőt az idén januárban kiírt harmadiknak is.

A pályázati kiírás szerint a nyertes feladata lesz csaknem 12
kilométer vasúti összeköttetés megépítése a kikötő és a Bécs-Budapest közötti fő vasútvonal között. Emellett meg kell építenie a vasút és az 1-es számú főút kereszteződésében egy közúti felüljárót és a hozzá tartozó mintegy 1,3 kilométer hosszú fel- és lehajtót.

A kikötő 25 hektáros logisztikai parkjának belső infrastruktúráját is ki kell építenie a leendő győztesnek, ami magába foglalja a kikötői főbejárat, a parkoló, a porta és mérlegelő, az úthálózat, az iparvágány hálózat és a közművek kialakítását.

A beruházás költségeinek 75 százalékát a Környezetvédelmi és Infrastrukturális Operatív program (KIOP) biztosítja, a maradék 25
százalékot a magyar állam teszi hozzá. A tenderkiírás szerint a
beruházást legkésőbb 2008. július 30-ig el kell készíteni.

A gönyűi kikötő az öt országos közforgalmú kikötő egyike. Működtetője a Győr-Gönyű Kikötő Zrt., amelynek jegyzett tőkéje jelenleg 378,5 millió forint. A részvények 60 százalékát magyar tulajdonosi kör, cégek és önkormányzatok birtokolják, míg 40 százaléka osztrák érdekeltségben van, a bécsi kikötő és magánbefektetők tulajdona.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!