Csütörtök este kiderült, hogy melyik magyar fiatal kreatív csapat vehet részt a Cannes-i versenyen és egyúttal a Cannes Lions reklámfesztiválon. A fiatal kreatívok legnívósabb állásbörzéjén, a Portfolio Night keretein belül megtartott díjkiosztón Spielmann Gábor (Grey), Falvay László (Young & Rubicam) és Benesch Ferenc (Ogilvy) kreatívigazgatóktól vehették át az elismerést. A JWT kreatívigazgatójával, Faragó Tamással kiegészült zsűri filmes alkotásokat bírált, melynek végső, angol nyelvű prezentációit május 24-én tartották. A döntőbe került alkotásoknál az alapötletet, a kivitelezést, és a prezentációt értékelte a zsűri. Az alapötlet hasonlóan került megmérettetésre, mint a „nagyoknál”: az eredetiségre és a frissességre koncentráltak.
"Külön pozitívnak értékeltük, ha valaki nemcsak a scriptig, vagy storyboardig jutott, hanem a pár nap alatt, limitált technikai lehetőségek mellett is valamilyen egyszerű filmmel állt elő” – mondta Spielmann Gábor, a Grey kreatívigazgatója. "Hiszen Cannes-ban is hasonló, sőt szigorúbb körülmények között, két nap alatt kell majd valamilyen filmet készíteniük a versenyzőknek.” Szintén a Cannes-i verseny miatt a prezentációk technikája is nagy erővel esett a latba.
A Szita Melinda és Nagy Gergely által kitalált és megvalósított koncepció lett a Young Cannes Lions előválogató versenyének első számú kedvence. Ők mérhetik össze erejüket júniusban Cannes-ban, és képviselhetik hazánkat a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál fiatal kreatívok számára szervezett különversenyén.
"A verseny azért hasznos elsősorban, mert a pályázók más ügynökségek kreatívjaival megmérettethetik magukat” – mondta Spielmann Gábor. Nemcsak az ötlet kidolgozásának eszközeiben kapnak szabad kezet, hanem az ötlet eladását is gyakorolhatják. "Ha megnyerik, akkor tanulhatnak a legtöbbet: körbenézhetnek a Cannes-i fesztiválon” – summázta a Young Cannes Lions verseny előnyeit a kreatív igazgató.
A Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivált a szakma a reklám- és médiaipar Oscarjának tekinti. A fesztivált idén 58. alkalommal rendezik meg a Carlton Beach-en, június 19. és 25. között. A Cannes Lions hazai képviselője a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ).
A győztes alkotás itt tekinthető meg
mfor.hu