2p

Ha elégedett a vásárló, akkor magasabb a forgalom? Természetesen igen. De vajon biztosak lehetünk-e abban, hogy a kevés reklamáció valóban a vevők elégedettségét jelzi-e? Az elégedetlen vevő átlagosan kilenc barátjának meséli el a rossz tapasztalatait, miközben kilencvenhat százalékuk nem tesz panaszt az üzletvezetésnél - derül ki cikkünkből. Ahogy az is, hogy a hagyományos piackutatás mellett milyen újabb módszerekkel ismerhetők meg valóban a vevői igények.

Adatvédelmi kérdőjelek

Végül is legyen szó kérdőíves felmérésről vagy a vevők igényeinek a megismerését szolgáló bármilyen egyéb módszerről – a fentieken túl például vásárlói-naplóvezetésről, műszeres mérésekről stb. -, minden esetben felmerül az adatvédelem kérdése. Magyarországon, hasonlóan az Európai Unióhoz, számos jogszabály korlátozza a piackutatókat abban, hogy a tudomásukra jutott információval visszaéljenek. Nem kapcsolható például össze a megkérdezett személy és a szolgáltatott adat, és csak a legalább csoportszinten összegzett eredmény adható át a megrendelőnek. Illetve az olyan kutatásoknál, ahol az értékeléshez feltétlenül szükség van a megkérdezett azonosítására, annak előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges.

Ám, mint minden területen, itt is az lenne a legjobb, ha a szakma alakítaná ki önmaga számára a betartandó normákat. A PMSZ éppen ezért ez évtől minőség garantáló szervezetként is megjelenik, amihez speciális minőség-biztosítási rendszert készítettek, és egységesíteni próbálták a szakmai-etikai normákat. Így például a kutatási adatok nyilvánosságra hozatalakor minden esetben közölni kell a kutatást végző cég nevét, a megbízót – ha volt ilyen, és hozzájárul nevének nyilvánosságra hozatalához -, a kutatás során használt minta nagyságát, valamint a mintavétel módszerét, a statisztikai hibahatárt, a kutatás időpontját, az alkalmazott módszertant. Nem kötelező, de ajánlott közölni az adatokkal kapcsolatos kérdések pontos és teljes szövegét, illetve a kutatással kapcsolatos technikai információkat.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!