2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Várhatóan márciusban közbeszerzési eljárást írnak ki a 4-es metró építése független ellenőrző mérnökének kiválasztására - tudta meg az MTI a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésének résztvevőitől.

Tájékoztatásuk szerint a több száz oldalas dokumentáció a múlt héten készült el, s napokon belül véleményezésre megküldik azt a metrót jórészt finanszírozó európai uniós banknak, az EIB-nek, valamint a Pénzügyminisztériumnak és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek.

Szabadai Viktor (SZDSZ) az MTI-nek elmondta, hogy a 4-es metró építése során a független mérnök a fővárosi önkormányzat érdekeit képviseli, illetve a fővárosnak referál majd. Hozzátette, hogy a független mérnök kiválasztásával és a vele kötött szerződés feltételeinek meghatározásával, esetleges módosításával kapcsolatban egyetértési jogot gyakorolnak az önkormányzat közbeszerzéssel és városüzemeltetéssel foglalkozó bizottságai.

A fővárosi ellenzék régóta kifogásolja, legutóbb a 4-es metró építésének elmúlt negyedéves helyzetéről szóló januári tájékoztató kapcsán, hogy a hatályos szerződések ellenére évek óta nincs független ellenőrző mérnöke a beruházásnak.

Hozzájárult a kabinet annak a javaslatnak a Fővárosi Közgyűlés eléterjesztéséhez, ami alapján az önkormányzat a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. és a Közigazgatás Fejlesztési Társaság maximum ötmillió euróra pályázhat a budapesti forgalomszabályozási és tájékoztatási rendszerek fejlesztéséhez az Európai Uniónál. A pályázathoz idén és a következő két évben összességében 120 millió forint önrészt kell biztosítani a fővárosi önkormányzatnak.  Budapest a programban való együttműködésről egyeztet Münchennel, Béccsel, Prágával, Pozsonnyal, Ljubljanával és Berlinnel is. A pályázat segítségével nyugat-európai fővárosokban már működő korszerű forgalomirányítási rendszerek adaptálhatók, s ezáltal csökkenthető a közlekedési dugók száma és javulhat a közlekedés biztonsága.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!