2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Várhatóan márciusban közbeszerzési eljárást írnak ki a 4-es metró építése független ellenőrző mérnökének kiválasztására - tudta meg az MTI a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésének résztvevőitől.

Tájékoztatásuk szerint a több száz oldalas dokumentáció a múlt héten készült el, s napokon belül véleményezésre megküldik azt a metrót jórészt finanszírozó európai uniós banknak, az EIB-nek, valamint a Pénzügyminisztériumnak és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek.

Szabadai Viktor (SZDSZ) az MTI-nek elmondta, hogy a 4-es metró építése során a független mérnök a fővárosi önkormányzat érdekeit képviseli, illetve a fővárosnak referál majd. Hozzátette, hogy a független mérnök kiválasztásával és a vele kötött szerződés feltételeinek meghatározásával, esetleges módosításával kapcsolatban egyetértési jogot gyakorolnak az önkormányzat közbeszerzéssel és városüzemeltetéssel foglalkozó bizottságai.

A fővárosi ellenzék régóta kifogásolja, legutóbb a 4-es metró építésének elmúlt negyedéves helyzetéről szóló januári tájékoztató kapcsán, hogy a hatályos szerződések ellenére évek óta nincs független ellenőrző mérnöke a beruházásnak.

Hozzájárult a kabinet annak a javaslatnak a Fővárosi Közgyűlés eléterjesztéséhez, ami alapján az önkormányzat a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. és a Közigazgatás Fejlesztési Társaság maximum ötmillió euróra pályázhat a budapesti forgalomszabályozási és tájékoztatási rendszerek fejlesztéséhez az Európai Uniónál. A pályázathoz idén és a következő két évben összességében 120 millió forint önrészt kell biztosítani a fővárosi önkormányzatnak.  Budapest a programban való együttműködésről egyeztet Münchennel, Béccsel, Prágával, Pozsonnyal, Ljubljanával és Berlinnel is. A pályázat segítségével nyugat-európai fővárosokban már működő korszerű forgalomirányítási rendszerek adaptálhatók, s ezáltal csökkenthető a közlekedési dugók száma és javulhat a közlekedés biztonsága.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!