Tájékoztatásuk szerint a több száz oldalas dokumentáció a múlt héten készült el, s napokon belül véleményezésre megküldik azt a metrót jórészt finanszírozó európai uniós banknak, az EIB-nek, valamint a Pénzügyminisztériumnak és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek.
Szabadai Viktor (SZDSZ) az MTI-nek elmondta, hogy a 4-es metró építése során a független mérnök a fővárosi önkormányzat érdekeit képviseli, illetve a fővárosnak referál majd. Hozzátette, hogy a független mérnök kiválasztásával és a vele kötött szerződés feltételeinek meghatározásával, esetleges módosításával kapcsolatban egyetértési jogot gyakorolnak az önkormányzat közbeszerzéssel és városüzemeltetéssel foglalkozó bizottságai.
A fővárosi ellenzék régóta kifogásolja, legutóbb a 4-es metró építésének elmúlt negyedéves helyzetéről szóló januári tájékoztató kapcsán, hogy a hatályos szerződések ellenére évek óta nincs független ellenőrző mérnöke a beruházásnak.
Hozzájárult a kabinet annak a javaslatnak a Fővárosi Közgyűlés eléterjesztéséhez, ami alapján az önkormányzat a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. és a Közigazgatás Fejlesztési Társaság maximum ötmillió euróra pályázhat a budapesti forgalomszabályozási és tájékoztatási rendszerek fejlesztéséhez az Európai Uniónál. A pályázathoz idén és a következő két évben összességében 120 millió forint önrészt kell biztosítani a fővárosi önkormányzatnak. Budapest a programban való együttműködésről egyeztet Münchennel, Béccsel, Prágával, Pozsonnyal, Ljubljanával és Berlinnel is. A pályázat segítségével nyugat-európai fővárosokban már működő korszerű forgalomirányítási rendszerek adaptálhatók, s ezáltal csökkenthető a közlekedési dugók száma és javulhat a közlekedés biztonsága.