Ez az új üzleti gyakorlat Porter szerint csak átmenetileg létezhet, hiszen nincsen komoly gazdasági értékben kifejezhető alapja. Ezért a piac vissza fog térni a fundamentumokhoz, a régi szabályokhoz. Az Internet technológia tehát nem változtatja meg alapjaiban a stratégiai gondolkodást, hanem stratégiai versenyelőny kiegészítőként hozzájárul a vállalat versenyképességéhez. Azaz a megoldás kulcsa nem abban rejlik, hogy kell-e alkalmazni az Internet technológiát, hanem abban, hogy hogyan alkalmazzuk azt az üzleti érték (shareholder value) realizálása végett. Egy vállalat jövedelmezőségét alapvetően ezen régi szabályok szerint két tényező határozza meg:
- az iparág jövedelmezősége:amelytől függ az átlagos iparági szereplő jövedelmezősége;
-
- fenntartható versenyelőny: amely ennek az átlagos iparági szereplő jövedelmezőségének túlteljesítését magyarázza.
E gondolatsor adaptálását a jól ismert 5 tényezős modellre Porter az alábbi ábrán szemlélteti:
Az ábra megtekintéséhez klikkeljen ide!