1p

Vizsgálataik szerint a 90-es évtized közepén a felmért cégek 27 %-a készített önálló informatikai stratégiát és 64 %-a informatika fejezetet (e két csoport közötti átfedés kimutatható volt).

Ez az új üzleti gyakorlat Porter szerint csak átmenetileg létezhet, hiszen nincsen komoly gazdasági értékben kifejezhető alapja. Ezért a piac vissza fog térni a fundamentumokhoz, a régi szabályokhoz. Az Internet technológia tehát nem változtatja meg alapjaiban a stratégiai gondolkodást, hanem stratégiai versenyelőny kiegészítőként hozzájárul a vállalat versenyképességéhez. Azaz a megoldás kulcsa nem abban rejlik, hogy kell-e alkalmazni az Internet technológiát, hanem abban, hogy hogyan alkalmazzuk azt az üzleti érték (shareholder value) realizálása végett. Egy vállalat jövedelmezőségét alapvetően ezen régi szabályok szerint két tényező határozza meg:

  • az iparág jövedelmezősége:amelytől függ az átlagos iparági szereplő jövedelmezősége;

  • fenntartható versenyelőny: amely ennek az átlagos iparági szereplő jövedelmezőségének túlteljesítését magyarázza.

E gondolatsor adaptálását a jól ismert 5 tényezős modellre Porter az alábbi ábrán szemlélteti:




Az ábra megtekintéséhez klikkeljen ide!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!