Az erős és gyenge pontok elemzése
Az "erős és gyenge pontok elemzése" vállalkozási terület a vezetői utánpótlás, a teamek és kapcsolódó pontjaik (interfészeik), a kulcspozícióban lévők és a fontos véleményalkotók szemszögére vonatkozik. Az erős és gyenge pontokat szóbeli és írásbeli kérdezéssel - interjú és kérdőív segítségével - állapítjuk meg.
A központi kérdések:
Mi az, ami fontos a szakterület, az osztály stb. muködése
szempontjából?
Milyen ismérvek jellemzőek rájuk?
Példa lehetséges ismérvekre:
- minőség,
-
- együttmuködés,
-
- kommunikáció,
-
- információ,
-
- stb.
Mely erős és gyenge pontokat lehet ezen ismérvek segítségével
meghatározni?
Az üzletágak szükségletjelzései
A "szükségletjelzések az üzletágakból" terület azokat a kívánságokat és igényeket foglalja egybe, melyeket vezetők, dolgozók és tanulók tárnak ön elé mint képzés és továbbképzési felelős vagy oktató elé.
Például:
- hiányosságok értékelése,
-
- képzési és továbbképzési kívánságok,
-
- segítség keresése a hiányosságok és problémák megoldásához,
-
- "hogyan végezzem X munkatárs coachingjét?"
-
- "hogyan javíthatnám az együttmuködést a teamemben?"
-
- stb.
Saját megfigyelések
A "saját megfigyelések" vállalati terület azokat a megfigyeléseket és értékeléseket öleli föl, melyeket ön mint oktató vagy képzési és továbbképzési felelős munkája során konkrétan tapasztal.
Például:
Tapasztalati jelentés:
Azon tapasztalatok és értékelések szisztematikus összefoglalása, melyeket a szemináriumokon, workshopokon, teamfejlesztéseken stb. gyujtött a következőkről:
tervértékek -> hiányosságok -> lehetséges intézkedési ötletek.
Szervezett beszélgetések: az ügyvezetés tagjaival, a vezetőkkel, teamekkel, munkatársakkal, tanulókkal: gyulések és személyes beszélgetések keretében.
Véletlen beszélgetések: a büfében, italautomatánál, a munkahelyen.
Forrás: Managementkiadó