A Lotus Domino elektronikus dokumentumkezelő és levelezőrendszerére épülő megoldás tehát nem csak hatékonyan támogathatja a különböző minőségirányítási rendszerek gyakorlati megvalósulását, hanem az elektronikus csoportmunka támogatásán keresztül egy olyan teljesen automatikus értesítő rendszert is üzemeltet, amelynek segítségével mindenki személyesen, a saját elektronikus postafiókjában értesíthető a rendszerbe érkező, illetve ott keletkezett dokumentumokról, vagy feladatokról. A feladatokhoz tartozó határidő figyelése, illetve az esetleges átfedések kiküszöbölése szintén az automatikus értesítőrendszer feladata.
Az aktuálisan folyamatban lévő feladatok egyéni szempontok szerinti lekérdezése is könnyen megoldhatóvá válik, teret engedve ez által a minőségirányítási rendszerben megfogalmazott követelmények hatékony érvényesülésének. A jól strukturált jogosultságok igénybevételével pedig az egyes munkafolyamatok feletti kontroll is biztonságosan kezelhetővé válik. (Kizárva az illetéktelen lekérdezések, adatmódosítások, illetve a szándékos károkozás lehetőségét is.)
A fentebb vázolt minőségbiztosítási rendszer alapján például a Lotus elektronikus ügyfélkezelési rendszerének segítségével könnyen megállapítható, hogy melyik dolgozó milyen időbeli, és teljesítménybeli hatékonysággal látja el feladatát, a konkrét beszállítói partnerek, alvállalkozók mennyire lojálisak, milyen rugalmasak a szerződések teljesítése közben. Ennek az információnak az ismerete pedig jelentősen befolyásolhatja például a további alvállalkozói, beszállítói kapcsolatok létjogosultságát, homogén környezetben is segítheti a minőségbiztosítás érvényesülését.
Folytatjuk
Minőségirányítás és informatika
Az informatikai rendszerek robbanásszerű fejlődésével, a megosztott hálózati csoportmunka térhódításával párhuzamosan egy olyan átalakulás is kezdetét vette, amely a vállalati folyamatok különböző területeinek informatikai integrációját is magával vonja.