2001. augusztus 8. 11:00

A mobil telefonok szinte megjelenésük óta erősen foglalkoztatják a marketingeseket, a mobil marketing az elmúlt években azonban még inkább beszédtéma volt, mint gyakorlati lehetőség. Talán 2001. a fordulat éve lesz.

A mobil csatorna révén minden eddiginél közelebbi kapcsolatba kerülhet a marketinges és a felhasználó. Megvalósulhat a személyre szabásnak az a szintje, amiről eddig csak álmodni lehetett. Kérdés azonban, hogy képesek-e ezzel élni a marketingesek, kereskedők?

Ígéretes tulajdonságai ellenére ma még meglehetősen nagy a bizonytalanság a mobil internet üzleti jelentősége körül. Mindezt jól mutatja, hogy a következő évek növekedésére vonatkozó előrejelzések nagy szóródása. Míg a szerényebb jóslatok 2005-re 700 millió dolláros piacot ígérnek, a merészebbek 16 milliárdban gondolkodnak. Egy friss prognózis szerint 2006-ban 37 milliárd mobil hirdetést küldenek majd el.

A józanabb megfigyelők, mint a Frost & Sullivan mindenesetre óvnak a hirdetési bevételekre alapozott üzleti modellektől. (Az internetes hirdetési piac nehézségei kellő tanulságul szolgálhatnak.) Szerintük az alapvető bevételeknek az e-kereskedelemből származhatnak, a hirdetésekből származó pénzek legfeljebb csak kiegészíthetik a tartalomszolgáltatók, vagy a mobil szolgáltatók egyéb bevételeit, ezek nagyságrendjét hiba volna túlbecsülni.

Eltérnek a vélemények a mobil hirdetések jellegét illetően is. Míg például az Ovum szakértői szórakoztató, interaktív megoldásokban hisznek, az internet területén szerzett tapasztalatok azt bizonyítják, hogy az egyszerű, e-mailben küldött, szöveges hirdetések a legsikeresebbek.

A szakemberek tartanak mobil hirdetések elutasításától. Elképzelhető, hogy a mobil cégek fizetős szolgáltatásként vállalják a hirdetések kiszűrését. (Közben pedig eladják előfizetőik adatait a hirdetőknek.) Míg a egyesek úgy vélik, hogy a tatalomhoz kötött hirdetések elfogadtatása egyszerűbb, a mások még a mobil tartalomszolgáltatás létjogosultságát is megkérdőjelezik. Kompromisszumos álláspontot képviselnek azok, akik az üzleti felhasználókat célzó szolgáltatásokhoz (naptár, kontakt menedzsment stb.) kívánják kötni a marketing üzeneteket.

A mobil marketing körül tehát rengeteg a bizonytalanság. Ami biztos, hogy ma még a téma körül lényegesen több a felhajtás, mint a valós történés.

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.