A viszonylag új, IVR alapú technológiával költséghatékony, minőségi visszajelzés kapható az eddig SMS-sel és más módszerekkel elérhetetlen fogyasztóktól is. Az IKO New Media első IVR projektjét a Kidz.hu-val az Unilever számára szervezi Görög Zita és Csisztu Zsuzsa közreműködésével a Rexona-kampány keretében.
Az új megoldással nemcsak a fogyasztók tudhatnak meg többet egy termékről, hanem a vállalatok is vevőikről, miközben jelentősen csökkenthetik kutatási költségeiket. Egy tízezer fős felmérésnél például több százezer forint takarítható meg pusztán azzal, hogy nem kell válasz SMS-t küldeni a fogyasztók részére. Az IKO Médiánál 100-200 ezres a regisztrált telefonos felhasználók tábora, a cég szerint a telefonon megkérdezettek 40 százaléka szívesen vállalta a regisztrációt.
Malcsiner elmondta, hogy az első ilyen jellegű kampányt 2000-2001-ben fejlesztették ki a British American Tobacco megrendelésére. Azóta rengeteget fejlődött a mobilmarketing és sokkal elfogadottabbá vált, viszont az értéke sokat devalválódott. Míg 4 éve egy ilyen kampányhoz használatos rendszer kiépítése 16 millió forintot ért, ma jó, ha 3-4 milliót hajlandóak fizetni az ügyfelek.
Az elkövetkezendő időkben a reklámpiac forradalmi változások elé néz: a reklámértékesítés marad a legfontosabb bevételi forrás, de a hozzáadott érték-szolgáltatás szerepe lesz a meghatározó. Külföldön már ebből a szektorból pótolják a hagyományos csatornákon 30-40 százalékkal visszaeső reklámforgalmat.
Körte Ildikó
Menedzsment Fórum
Mobilmarketing: a jövő csipogása telefonon
A mobilmarketingben rejlő lehetőségeket ma még kevesen aknázzák ki hazánkban, pedig több millió hívásfogadásra alkalmas kártya van forgalomban, és mind mögött egy-egy potenciális reklámfogyasztó áll. Az új generációs készülékek elterjedésével robbanásszerű fejlődés várható ezen a téren.