2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mobilmarketingben rejlő lehetőségeket ma még kevesen aknázzák ki hazánkban, pedig több millió hívásfogadásra alkalmas kártya van forgalomban, és mind mögött egy-egy potenciális reklámfogyasztó áll. Az új generációs készülékek elterjedésével robbanásszerű fejlődés várható ezen a téren.

A viszonylag új, IVR alapú technológiával költséghatékony, minőségi visszajelzés kapható az eddig SMS-sel és más módszerekkel elérhetetlen fogyasztóktól is. Az IKO New Media első IVR projektjét a Kidz.hu-val az Unilever számára szervezi Görög Zita és Csisztu Zsuzsa közreműködésével a Rexona-kampány keretében.

Az új megoldással nemcsak a fogyasztók tudhatnak meg többet egy termékről, hanem a vállalatok is vevőikről, miközben jelentősen csökkenthetik kutatási költségeiket. Egy tízezer fős felmérésnél például több százezer forint takarítható meg pusztán azzal, hogy nem kell válasz SMS-t küldeni a fogyasztók részére. Az IKO Médiánál 100-200 ezres a regisztrált telefonos felhasználók tábora, a cég szerint a telefonon megkérdezettek 40 százaléka szívesen vállalta a regisztrációt.

Malcsiner elmondta, hogy az első ilyen jellegű kampányt 2000-2001-ben fejlesztették ki a British American Tobacco megrendelésére. Azóta rengeteget fejlődött a mobilmarketing és sokkal elfogadottabbá vált, viszont az értéke sokat devalválódott. Míg 4 éve egy ilyen kampányhoz használatos rendszer kiépítése 16 millió forintot ért, ma jó, ha 3-4 milliót hajlandóak fizetni az ügyfelek.

Az elkövetkezendő időkben a reklámpiac forradalmi változások elé néz: a reklámértékesítés marad a legfontosabb bevételi forrás, de a hozzáadott érték-szolgáltatás szerepe lesz a meghatározó. Külföldön már ebből a szektorból pótolják a hagyományos csatornákon 30-40 százalékkal visszaeső reklámforgalmat.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!