Havonta 3500 forintot is költhetünk emelt díjas szolgáltatásra
A mostani mobil-marketingkommunikáció jellemzően már hangalapú és személyre szabott üzenetekkel dolgozik, amelyek során a felhasználók értéknövelt szolgáltatásokat (egyedi kódokat, háttérképeket vagy kedvezményeket) kapnak. A technika segítségével egyre tökéletesebb a pozícionálás, így a potenciális fogyasztó az ízlésének, érdeklődési körének és a pillanatnyi földrajzi helyzetének legmegfelelőbb reklámüzeneteket kapja a jövőben.
"A magyarok a régióban - fej-fej mellett a csehekkel - nagyon aktívak a prémiumszolgáltatások igénybevételében. Fontos azonban, hogy helyesen találjuk el az ár-érték arányt" - emelte ki Makai Bence.
Az IKO tapasztalatai szerint a mobilhasználók körülbelül harmada nyitott az emelt díjas szolgáltatásokra. A szám azért nem több, mert itthon sok a vállalati telefon, amelyről azokat nem lehet igénybe venni. A cég adatai szerint egy átlagfelhasználó havonta 2500-3500 forint közötti összeget hajlandó emelt díjas szolgáltatásra fordítani. (Ebben benne vannak a vonalas, a pre paid kártyás és az előfizetéses telefonhasználók is.)
"A mai mobiltelefonok már olyan sokrétű szolgáltatásokat képesek nyújtani, amelyeket sokszor már nem is tud követni a fogyasztó, ezért nem is él velük. Emiatt fontos tájékozódni arról, hogy milyen funkciókat használnak a mobilosok, hogy ennek megfelelően tervezzék meg a kampányokat is" - hangsúlyozta végezetül Vidus Ildikó a technikai oldal lényegét.
Körte Ildikó