A népszerű játékos évente 1,5 millió fontot kap a Unilevertől azért, hogy a jövőben a mosószer reklámarca legyen. Érdekesség, hogy tavaly még Gerard korábbi csapattársa, Michael Owen mosolygott a Persil reklámjairól - írja a Brandrepublic.
A Liverpool csillaga ugyan a reklámpiacon a legnagyobb sztárokkal - mint Beckham, Ronaldinho, Wayne Rooney vagy Henry - nem versenghet, ám a BBDO reklámügynökség a 20 legjobban értékesíthető focista között tartja számon. A csupaszív játékos a most megkötött Persil szerződés előtt is több céget népszerűsített, így jelenleg is szerepel a Lucozade sportital, a Pringles chips és az Adidas reklámjaiban. Gerard reklámpiaci értékét a szakemberek közel 20 millió fontra becsülik.
A fent említett BBDO-elemzés szerint a reklámpiacot illetően Ronaldinho napjaink legfényesebb csillaga, aki 32,6 millió fontot ér. A brazil középpályást az angol szépfiú, David Beckham követi 31,2 millióval, míg a harmadik szintén egy angol, a Manchester csatára, Wayne Rooney, 30,4 millió fontos becsült értékkel.
A reklámpiaci elemzők egyébként azon az állásponton vannak, hogy a nyári világbajnokság több szempontból is meghatározó lehet a szponzori szerződéseket illetően. A nagy médianyilvánosság miatt egyes cégek már most leszerződnek az értékesnek vélt játékosokkal, míg mások mostmár a vb-n feltűnő új sztárok igazolására fognak koncentrálni.