A két nagy rivális, az Airbus és a Boeing közül hétfőn a Boeing söpörhetett be több rendelést: az Emirates légitársaság 30 Boeing 777-30ER típusú gépet rendelt 9,1 milliárd dolláros listaáron. A dubaji székhelyű légitársaság ebből a típusból már 71 géppel rendelkezik.
A GE Capital Aviation 40 Boeing 737-800-ast jegyzett elő, 3 milliárd dollárért.
Az Airbustól hétfőn az Air Lease Corp. és az Aeroflot rendelt: előbbi 4,4 milliárd, utóbbi 1,7 milliárd dollár értékben. Az Air Lease Corp. 20 darab A321-est és 31 darab A320-ast vásárol, míg az Aeroflot 11 darabot az A330-300-as típusból.
A vásáron a Pentagon fegyvereladási ügyekben illetékes vezetője is nyilatkozott a Reutersnek: mint Jeffrey Wieringa elmondta, a folyó költségvetési évben várhatóan 37,8 milliárd dollár értékben ad el fegyvereket, köztük harci gépeket az Egyesült Államok, a megelőző évi 38,1 milliárd után.
A Qatar Airways vezérigazgatója ugyanakkor azt közölte, hogy cége három üzleti célú gépet vásárol 122 millió dollárért, az eladó ezúttal a kanadai Bombardier.
A légi szalon vezető látványosságaként vasárnap nemzetközileg is debütált a Boeing 787-es "Dreamliner" utasszállító. A Boeing eddig több mint 56 légitársaságtól 863 megrendelést kapott az új gépre, mintegy 150 milliárd dollár értékben, jóllehet a fejlesztésben mutatkozó sorozatos késések miatt több megrendelő visszalépett.
A légi szalontól, a világ egyik legnagyobb repülési vásárától a szakma szereplői és iparági elemzők egyaránt azt várják, hogy a résztvevők a gazdasági élénkülés jegyében mutatják be újdonságaikat és kötik meg üzleteiket. A London délnyugati határában fekvő Farnborough repülőterén a két évvel ezelőtti szalon hangulatát még a példátlan üzemanyagárak és komor ágazati előrejelzések határozták meg.
MTI/Menedzsment Fórum