A gumiabroncsokat és autóipari alkatrészeket gyártó Continental - amely nemrégiben maga is célpontja volt egy felvásárlásnak - az ágazatban mutatkozó nehézségek miatt nemrégiben jelentette be, hogy csökkenti termelését és egyelőre jegeli beruházásait.
A cég vezérigazgatója úgy látja, hogy a gazdasági növekedés lassulása mellett az is gyorsítani fogja az ágazat konszolidációját, hogy csak kevés beszállító lesz képes lépést tartani a gyártókkal, s követni őket a feltörekvő piacokra, ahol a növekvő piacok adta lehetőségek kihasználása végett újabb és újabb telephelyeket hoznak létre a gyártók.
Tavaly 200-300 kisebb-nagyobb összeolvadás zajlott le az autóipari beszállítóknál, s a folyamatnak még messze nincs vége a Continental vezérigazgatója szerint.
A világ második számú gördülőcsapágy-gyártójaként számon tartott Schaeffler-csoport és a Continental hosszú, intenzív tárgyalások után augusztusban állapodott meg arról, hogy előbbi beszáll a nála háromszor nagyobb cégbe.
Mindkét német vállalatnak vannak magyarországi érdekeltségei. Az ügylet révén a világ első számú autóipari beszállítója jött létre, s először fordult elő, hogy egy családi vállalkozás megvásárol egy, a frankfurti tőzsdén, a DAX-30 listán jegyzett céget.