A nagy európai márkák amerikai versenytársaikhoz képest jócskán lemaradtak az on-line marketing alkalmazásában. A Jupiter MMXI felmérése szerint a kiskereskedelemben forgalmazott hagyományos márkák 40 százalékánál idén egyáltalán nem terveztek internetes megjelenést, 42 százalékuk pedig a marketing költségvetésnek kevesebb, mint 5 százalékát költi on-line megjelenésre.
Az európai passzivitás annál is meglepőbb, mert az internetezők tábora, illetve az on-line töltött idő itt még az amerikainál is dinamikusabban növekszik. Nagy Britanniában például a 2000-ben regisztrált átlagos havi 5,5 órához képest 7 óránál is többre nőtt.
Szakértők szerint azonban bizonyos jelek arra utalnak, hogy rövidesen Európa is kimozdul a holtpontról. Néhány vezető márkánál, mint a Nestle, vagy a L'Oreal már felismerték, hogy az internet nem a tévéhez hasonló tömegmarketingre, inkább a célzott marketing eszközeként használható.
Nagy márkák a neten
A gazdaság működése gyakran nehezen kiszámítható. Egy éve világosan látszott, hogy a megszűnő, vagy kieső dot-com cégek miatt nehéz helyzetbe kerülnek a hirdetésekből élő weboldalak. Most úgy tűnik, hogy a kezdődő recesszió miatt a hagyományos nagy cégek marketingesei is egyre szívesebben fordulnak az internet felé.