4p

Az olimpiai közvetítés kvázi egész nap ment és masszív nézőszámot ért el folyamatosan, ám a magyar érdekeltségű döntők nem tudtak kiemelkedő nézőszámot produkálni.

Az MTVA közleménye szerint óriási érdeklődés övezte Magyarországon az olimpiai közvetítéseket: az M4 Sport a vasárnap zárult riói játékok 16 versenynapjából 13-szor volt piacvezető, és az egy nézőre jutó napi átlagos tévénézési idő az esemény ideje alatt 114 percre növekedett a csatornán. A közleményük szerint 11 sportesemény nézettsége haladta meg a 600 ezer főt, és további 31 nézettsége volt 500-600 ezer között.

A jól hangzó számok ugyanakkor összevetve a nyári labdarúgó Európa Bajnoksággal már korántsem nevezhetők kiemelkedőnek. Akkor ugyanis a leggyengébb számokat produkáló Ausztria-Magyarország összecsapás is 2,5-szer ennyi nézőt vonzott, a csúcsot jelentő magyar-belga találkozó nézettsége pedig  2 millió 796 ezret ért el, amit egyébként a szünet húzott le, hiszen az első félidei nézettség 2 millió 810 ezer, a másodiké 2 millió 829 ezer volt. Hozzá kell persze tenni, hogy a magyar piacon az egymilliós nézőszám már kifejezetten jónak számít, míg a másfél milliós szint egészen kiválónak. Így a Magyarország-Belgium Eb-nyolcaddöntő nézettségére csak szuperlatívuszokat lehet mondani, és különösebb kockázat nélkül kijelenthető, hogy ehhez mérhető adattal legfeljebb a válogatott világbajnoki szereplése esetén fogunk legközelebb találkozni, más műsornak esélye sincs ilyen szintet elérni.

Az olimpiára visszatérve a legnézettebbek a magyar éremesélyesek versenyszámai voltak. Az úszás és a kajak-kenu előfutamai magyar idő szerint kora délután zajlottak, a döntők egy része azonban éjszaka és a hajnali órákban kezdődött, ezért az előfutamok sokszor nézettebbek voltak a fináléknál. A legnézettebb a férfi 4x100 méteres gyorsúszás előfutama volt 684 ezer fővel. A női kajaknégyesek 500 méteres döntője 674 ezer, a női 4x200 méteres gyorsúszás előfutama 646 ezer, a női párbajtőr egyéni elődöntő 644 ezer, a női 200 méter hát elődöntő pedig 643 ezer fővel jutott 600 ezer néző fölé. Ez volt az öt legnézettebb sportesemény az M4 Sporton.

Ezek a leggazdagabb fociklubok

Az olimpia eseményeit az M4 Sport és az M5 is közvetítette, a közvetítések és az ismétlések 707 órányi műsoridőt tettek ki a két csatornán - az M4 Sporton már augusztus 3-5-én sugároztak labdarúgó csoportmérkőzéseket. Az új M5 csatornán az olimpiai események közül kiemelkedett a férfi 100 méteres pillangóúszás előfutama 248 ezer fővel, és további 16 eseménynek volt 100-200 ezer fő közötti a nézettsége.

Az olimpia alatt jelentősen növekedtek az M4 Sport nézettségi eredményei. A csatornán az egy nézőre jutó napi átlagos tévénézési idő (ATS) az olimpia 16 napja alatt 114 perc lett, ez 171 százalékos növekedést jelent. A nagy érdeklődésnek és a magas nézőszámoknak köszönhetően az olimpia alatt az M4 Sport közönségaránya 11,9 százalékra nőtt teljes napra vonatkozóan, főműsoridőben pedig 10,3 százalékos részesedést ért el az adó. Az M5 a teljes napot és a főműsoridőt tekintve is 1,9 százalékos közönségrészesedést ért el. Főműsoridőben az RTL Klub tudta csak az M4-et megelőzni, a többi sávban az M4 Sport volt az első.

Az olimpia alatt a kereskedelmi szempontból kiemelt 18-49 éves korcsoportban is jelentősen átrendeződtek az erőviszonyok, mivel a kereskedelmi adók közönségének jelentős része az M4 Sport adóra vándorolt - áll a közleményben. Az M4 Sport közönségaránya a 18-49 évesek körében a korábbi érték többszörösére, 12,8 százalékra nőtt. A fiatal felnőtt férfiak körében még ennél is jelentősebb volt a csatorna előnye, teljes napra 14,4 százalékos részesedést ért el az adó.

A közmédia augusztus 22. és szeptember 7. között a teljes olimpiát megismétli az M5-ön, immár időeltolódás nélkül.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!