3p

A közösségi közlekedés átalakítása négy területen zajlik: a helyközi közlekedésben a regionális szintek kialakítása, a szolgáltatásban részvevő vállalatok hatékonyságának növelése, a tarifa- és kedvezményrendszer áttekintése, a finanszírozás és az ingatlanok helyzetének rendezése - mondta Antali Károly kormánybiztos pénteken a Vasúti Egyeztető Bizottság ülésén.

A vasutas szakszervezetek és a közlekedési minisztérium állandó egyeztető fórumán Hónig Péter miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy a közösségi közlekedés átalakítását determinálja a költségvetési helyzet, az idén összességében 40 milliárd forintot kell megtakarítani, amely nemcsak a MÁV-ra, hanem a többi szereplőre is vonatkozik.

A kormánybiztos emlékeztetett arra, hogy a közösségi közlekedés átalakításáról szóló kormányhatározat alapján elkészült a jövő évi menetrendi koncepció, a regionális megrendelő szervezetről szóló javaslat, ezek olvashatók a minisztérium honlapján és hamarosan elkészül a regionális hálózatokra vonatkozó besorolás, amelyet ugyancsak nyilvánosságra hoznak. Jelezte, hogy jövő hét végéig közzéteszik az utasforgalmi adatokat, közlekedési szokásokat, amelyekhez várják a partnerek észrevételeit.

Antali Károly a négy projekt részleteiről szólva elmondta: a regionális közlekedés kialakítása során cél a párhuzamosság megszüntetése az állam által finanszírozott közszolgáltatásban. Folyamatban van a regionális közlekedési szakbizottságok létrehozása, amelyek javaslatot tesznek a helyi igények alapján a közszolgáltatásra.

Utalt arra, hogy a kormányhatározat alapján a szolgáltatók regionalizációja is cél, erre, illetve a hatékonyság növelésére szeptember 15-éig a Volánokra, szeptember 30-áig a MÁV-csoportra vonatkozóan vár javaslatokat az illetékesektől.

A tarifa- és kedvezményrendszer áttekintésével kapcsolatban a kormánybiztos kiemelte, fontos, hogy legyen korrekt kimutatás arról, ki milyen kedvezményeket vesz igénybe, és ezt követően lehet hozzálátni ennek a kérdésnek a rendezéséhez.

A kormánybiztos a szakszervezeteknek adott tájékoztatójában szólt arról, hogy folyamatban van a MÁV és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) között egy szerződéskötés a vagyonkezeléssel, vagyonnyilvántartással kapcsolatban. Hangsúlyozta: nem a vagyon eladásáról van szó, hanem egy korrekt nyilvántartás létrehozásáról. Ez szükséges a közösségi közlekedés finanszírozhatóságának megteremtéséhez.

Antali Károly jelezte: a GYSEV és a már eladott MÁV-Cargo ügyében tárgyalást kezdeményezett az osztrák kormánnyal. Ebben tisztázni szeretné, hogy a GYSEV fejlesztésében hogyan tudna az osztrák állam tulajdonosként részt venni. A MÁV-Cargóval pedig a pályahasználati díj és a vontatási szolgáltatás kérdését tekintenék át.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!