Több mint 40 ezer rendezvényt tartottak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken a KSH most közzé tett adatai szerint 2006 novembere és januárja között. Az események 37,5 százaléka vállalati (15 036), 30 százaléka szervezeti (12 018) rendezvény volt. Az incentive és a kulturális összejövetelek részesedése 1,9, illetve 1,3 százalékot tett ki.
A rendezvényeken összesen 460 ezer vendég vett részt, akik 906 ezer vendégéjszakát töltöttek el a hazai szálláshelyeken. A látogatók 29 százaléka külföldről, míg 71 százaléka belföldről érkezett. Az előbbi vendégek részaránya az incentive rendezvényeknél a legmagasabb (82,9 százalék), ezt követik a kiállítások (40,0 százalék), a vállalati (32,7 százalék) és a szervezeti összejövetelek (25,2 százalék). A belföldiek részaránya a kulturális rendezvények esetében volt kiemelkedően magas (82,9 százalék).
Az adatokból az is kiderül, hogy egy kereskedelmi szálláshelyen megtartott rendezvényre átlagosan 22,6 vendégéjszaka jutott. A legtöbb vendégéjszakát egyébként a szervezeti (48,4 százalék) és a vállalati (29,2 százalék) rendezvények hozták a szálláshelyeknek.
A Központi Statisztikai Hivatal egyébként tavaly januárjában újította meg a kereskedelmi szálláshelyek forgalmára vonatkozó adatfelvételének kérdőívét. Ennek köszönhetően az idei esztendőtől már havonta gyűjt és publikál adatokat a vállalati, incentive és kulturális rendezvényekről, valamint a kiállításokról és vásárokról.