A GM a Chrysler jelenlegi tulajdonosával, a Cerberus Capital Management pénzügyi befektető csoporttal közösen korábban tízmilliárd dolláros szövetségi mentőcsomagért folyamodott.
A pénzügyminisztérium nem ad közvetlen segítséget a két detroiti cég egyesüléséhez, ellenben felgyorsítja annak a 25 milliárd dolláros hitelprogramnak a megvalósítását, amelyről a kongresszus szeptemberben fogadott el törvényt. A hitelprogram az üzemanyag-takarékos járművek fejlesztését célozza.
A Bush-adminisztráció az autóipar megkeresésére közölte: nem hajlandó kiterjeszteni a bankszféra megmentését célzó 700 milliárd dolláros pénzügyi mentőcsomagot iparvállalatokra, és nem kíván szerepet vállalni a GM-Chrysler fúzióban, amely pedig munkahelyek ezreit menthetné meg.
Korábbi értesülések szerint a két autógyártó óriás összevonását befektetők csak akkor támogatják, ha abba a kormányzat is beszáll. Richard Wagoner, a GM vezérigazgatója személyesen lobbizott Henry Paulson pénzügyminiszternél a segítségért, de a jelek szerint eredménytelenül.
A detroiti autóipar hónapról hónapra dollármilliárdos veszteségeket rögzít a szűkölő kereslet miatt; a tartalékaikat felélő cégek munkaerőt bocsátanak el, üzemek zárnak be, átszervezik a termelést. A Bush-kormány mindenekelőtt azzal kíván segíteni, hogy minél előbb elérhetővé teszi az iparág - a GM, a Chrysler, valamint a Ford - számára alacsony kamatozású hitelek formájában a 25 milliárd dolláros kölcsönkeretet.
Egy korábbi becslés szerint szövetségi segítség és fúzió nélkül egy éven belül a GM és a Chrysler is csődbe menne.