2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aki új autót vásárol, "0 kilométeres" járművet vesz át. Éppen amiatt, hogy a gyárból a kereskedőhöz kerülő autó valóban ilyen legyen, azaz saját kerekein minél kevesebbet mozogjon, szállításához trélereket használnak.

Hazánkban két nagyobb, és több kisebb cég osztozik a piacon. A kicsik egy-két autóval dolgoznak, míg az egyik legnagyobb autótranszporttal foglalkozó cég, majdnem 70 szerelvényt üzemeltet. "Bár hazánkban is gyárt néhány kisebb cég autószállító felépítményt, kamion méretű járműveket Európában mindössze három nagy cég készít - mondja az egyik nagyobb cég műhelyvezetője. A feladat elvégzésére a nyerges rendszerű járművek nem annyira alkalmasak, mint a pótkocsis változatok. Korábban létezett ugyan nyerges változat is, de nem a hagyományos fajta ugyanis ezen szerelvények pótkocsijai szintén utánfutóként, csapszeges kapcsolási móddal csatlakoztak a vontatóhoz. A különbség annyi volt, hogy a vontatón kevesebb járművet lehetett szállítani, és ezt le is lehetett szerelni, úgy, hogy a vontató tulajdonképpen járóképes alvázzá vált." Ezeknél a régebbi típusú járműveknél a szállítandó autó a vontató felső szintjére a pótkocsin keresztül állt fel.

"A jármuvek tréleren történő elhelyezésének egyik alapvető szabálya, hogy a szerelvény magassága minél kisebb legyen. Ha több helyre is szállítunk, értelemszerűen a legutolsó állomáson lerakandó jármű foglalja el a fülke feletti legfelső, első helyet. Az elhelyezésre vonatkozólag egyéb szabály nem nagyon van" - árul el egy szakmai titkot az egyik sofőr. A mai autószállítók felső szintje emelhető-süllyeszthető, sőt a színpadhoz képest a kocsit tartó rámpa szögét külön is lehet változtatni. Így tudják a szállítmányozók elérni, hogy a járművek a rendelkezésre álló helyet maximálisan kihasználják. Ezeknek a járműveknek a kezeléséhez óriási rutin kell. Sérülésveszély szempontjából nem az egymástól pár centiméterre utazó autók egymásban okozott kára a jelentős, sokkal gyakoribb, hogy a járműveket a kiálló fakoronák karcolják meg, vagy az út széléről megdobálják őket. A károk megelőzése érdekében a szállított autók kerekeiből legalább hármat spaniferrel is rögzíteni kell a trélerhez, de előírás a járművek pakolás után történő kiékelése is.

Tény, hogy érdekes látvány nyújt a tréleren saját rugóin, külön életet élő járművek csoportja, de a sofőrök megnyugtattak, hogy eddig még egyetlen autót sem hagytak el útközben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!