3p

Erről mindig egy régi poén jut eszembe, amikor a hajó kapitánya lekiabál a gépházba: Mennyi? - 50 jön a válasz. Mi 50? kérdi a kapitány - Mi mennyi? válaszolnak a gépházból. Mivel az ügyfelek nem tudják, mit kérdezzenek, általában nem is kapnak olyan válaszokat, amelyek alapján helyes döntés hozható.

Riportolás.
A kiküldött e-mail kampány után minden szoftver készít valamilyen riportot. Ez különböző komplexitási szinteken lehetséges, a "sima" kiküldött e-mailek számától és összes kattintástól kezdve, egészen bonyolult, felhasználói mélységű elemzésekig. A drága szoftverek keresztkonverziókat, és ROI számításokat is végeznek. Amit mindegyiknek feltétlenül kell tudnia:

  • a kiküldött e-mailek száma

  • a sikeresen kiküldött e-mailek száma

  • az összes kinyitott üzenetek aránya

  • az egyéni kinyitott üzenetek aránya

  • az összes kattintás a kampányban

  • az egyéni kattintás a kampányban

  • a linkek egyéni teljesítése

  • mindez napokra/órákra bontva

  • mindez felhasználói szinten is


Fontos kérdés, hogy ezekhez az információkhoz hogyan tudunk hozzájutni. Online (élőben) vagy csak a kampány után, egyszeri exportálással? Milyen formátumban tudjuk az adatokat exportálni? Van-e lehetőség a visszapattant e-mailek címeinek kezelésére a riportban?

Automatizálás.
A kevés idővel rendelkező marketingmenedzsereknek létszükséglet az automatizálási funkció. Kérdés, hogy mi mindent és hogyan lehet automatizálni? Automatizálhatjuk:

  • a fel- és leiratkozásokat,

  • a kiküldési időzítést

  • a riportálási funkciókat (riport e-mailben a küldőnek)

  • ha olyan lehetőség van, hogy a szoftvert website adatbázissal lehet összekötni, és a hírlevél a website-on megjelent anyagokból áll össze, akkor ez a funkció teljes egészében fogja automatizálni a folyamatokat; itt már csak az eredményeket kell figyelni,

  • van-e mód arra, hogy a website-on való feliratkozással több e-mail hírlevélből kiválasszunk (téma szerint) egyet-egyet, aminek megfelelően a szoftver utána automatikusan küldi a megfelelő tartalmakat?

  • van-e autoresponder-funkciója a szoftvernek? A direkt e-mail reklám és a hírlevél mellett, az automatizált e-mail üzenetek sokban segíthetnék a cég promócióját


Ha a szolgáltató vagy a szoftverfejlesztő jobban megismeri a vállalat igényeit, akkor egész biztosan nem lesz sok félreértés. Ehhez a párbeszéd és a türelem mind a két oldalról létszükség és elvárt dolog.

Damjanovich Nebojsa
Részlet az E-mail marketing című könyvemből


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!


AJÁNLOTT VIDEÓK