Riportolás.
A kiküldött e-mail kampány után minden szoftver készít valamilyen riportot. Ez különböző komplexitási szinteken lehetséges, a "sima" kiküldött e-mailek számától és összes kattintástól kezdve, egészen bonyolult, felhasználói mélységű elemzésekig. A drága szoftverek keresztkonverziókat, és ROI számításokat is végeznek. Amit mindegyiknek feltétlenül kell tudnia:
- a kiküldött e-mailek száma
-
- a sikeresen kiküldött e-mailek száma
-
- az összes kinyitott üzenetek aránya
-
- az egyéni kinyitott üzenetek aránya
-
- az összes kattintás a kampányban
-
- az egyéni kattintás a kampányban
-
- a linkek egyéni teljesítése
-
- mindez napokra/órákra bontva
-
- mindez felhasználói szinten is
Fontos kérdés, hogy ezekhez az információkhoz hogyan tudunk hozzájutni. Online (élőben) vagy csak a kampány után, egyszeri exportálással? Milyen formátumban tudjuk az adatokat exportálni? Van-e lehetőség a visszapattant e-mailek címeinek kezelésére a riportban?
Automatizálás.
A kevés idővel rendelkező marketingmenedzsereknek létszükséglet az automatizálási funkció. Kérdés, hogy mi mindent és hogyan lehet automatizálni? Automatizálhatjuk:
- a fel- és leiratkozásokat,
-
- a kiküldési időzítést
-
- a riportálási funkciókat (riport e-mailben a küldőnek)
-
- ha olyan lehetőség van, hogy a szoftvert website adatbázissal lehet összekötni, és a hírlevél a website-on megjelent anyagokból áll össze, akkor ez a funkció teljes egészében fogja automatizálni a folyamatokat; itt már csak az eredményeket kell figyelni,
-
- van-e mód arra, hogy a website-on való feliratkozással több e-mail hírlevélből kiválasszunk (téma szerint) egyet-egyet, aminek megfelelően a szoftver utána automatikusan küldi a megfelelő tartalmakat?
-
- van-e autoresponder-funkciója a szoftvernek? A direkt e-mail reklám és a hírlevél mellett, az automatizált e-mail üzenetek sokban segíthetnék a cég promócióját
Ha a szolgáltató vagy a szoftverfejlesztő jobban megismeri a vállalat igényeit, akkor egész biztosan nem lesz sok félreértés. Ehhez a párbeszéd és a türelem mind a két oldalról létszükség és elvárt dolog.
Damjanovich Nebojsa
Részlet az E-mail marketing című könyvemből