3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a vasárnap esti egyeztetésen a szakszervezeti követelésekről és a még elégséges szolgáltatásról.

Az egyeztetést követően Gaskó István, a VDSZSZ elnöke megerősítette délutáni közlését, miszerint hétfőn nulla órától folytatódik a február elsején megkezdett, és azóta többször felfüggesztett vasutassztrájk. A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutasnak. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt. Az egyeztetést hétfőn folytatják.

Gaskó István elmondta: nem közeledtek az álláspontok az egyeztetésen, ahol a felek megismételték korábbi álláspontjaikat. A MÁV még mindig a januári álláspontját hangoztatja a "nincs alku" magatartást képviseli - közölte a VDSZSZ elnöke. Gaskó István szerint a VDSZSZ olyan kompromisszumos megoldásokat javasolt, amelyek lehetővé tennék a megoldást. A még elégséges szolgáltatásnál háromszoros különbség van a MÁV és a szakszervezet ajánlata között - ismertette az érdekvédő. A szakszervezet az 1995-ben megállapodott szintet javasolja, azaz naponta 1-1 vonatpár közlekedne a vonalakon, illetve a budapesti elővárosban további 20 vonat járna.

Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője a tárgyalás után elmondta: a vasúttársaságoknak nincs anyagi forrásuk a szakszervezet irreális követeléseinek teljesítésére. A szóvivő szerint ezt egyre több munkavállaló belátja, egyre kevesebben sztrájkolnak. Reméli, hogy hétfőn is egyre több dolgozó belátja, felesleges megbénítani a vasúti közlekedést, a követelések nem teljesülnek. A MÁV szóvivője elmondta: a még elégséges szolgáltatásokról folytatott tárgyaláson a vasúttársaság tovább csökkentette a közlekedő vonatokra vonatkozó javaslatát.

A vasúttársaság a naponta közlekedő mintegy 3.000 vonat 28 százalékát közlekedtetné elégséges szolgáltatásként. A szóvivő szerint ez az ajánlat olyan minimális szint, ami zsúfoltságot eredményezne a vonatokon, de mégis kiszámítható lenne a közlekedés.     Sigulinszki Tibor elmondta: miután nincs megállapodás a még elégséges szolgáltatásról, ezért késések, járatkimaradások, járatrövidülések lesznek a sztrájk alatt. Hozzátette: a MÁV próbálja ugyan másfél óránként közlekedtetni a vonatokat a vonalakon, de kiszámíthatatlan lesz a forgalom.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint a közlekedő vonatokról a MÁVDirekt (06/40-49-49-49) telefonos ügyfélszolgálat ad majd tájékoztatást, amely megerősített létszámmal dolgozik. A sztrájk ideje alatt a nagyobb budapesti és vidéki állomásokon közel ezren dolgoznak majd azért, hogy tájékoztassák az utasokat. Valamennyi Volán-társaság elfogadja a MÁV-Start Zrt. által kiadott, érvényes vasúti bérleteket, a MÁV tényleges és családtagi arcképes igazolványokat, valamint a Budapesti Közlekedési Szövetség által kibocsátott budapesti egyesített bérletet, illetve kiegészítő bérleteket a sztrájk ideje alatt - közölte a MÁV.

Beszámoltak arról is, hogyha valaki a várható vonatkésés miatt az utazás megkezdése előtt lemond az utazásról, akkor kezelési költség nélkül visszakapja a jegy árát. Ez érvényes akkor is, ha a vonat nem közlekedik.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!