Az egyeztetést követően Gaskó István, a VDSZSZ elnöke megerősítette délutáni közlését, miszerint hétfőn nulla órától folytatódik a február elsején megkezdett, és azóta többször felfüggesztett vasutassztrájk. A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutasnak. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt. Az egyeztetést hétfőn folytatják.
Gaskó István elmondta: nem közeledtek az álláspontok az egyeztetésen, ahol a felek megismételték korábbi álláspontjaikat. A MÁV még mindig a januári álláspontját hangoztatja a "nincs alku" magatartást képviseli - közölte a VDSZSZ elnöke. Gaskó István szerint a VDSZSZ olyan kompromisszumos megoldásokat javasolt, amelyek lehetővé tennék a megoldást. A még elégséges szolgáltatásnál háromszoros különbség van a MÁV és a szakszervezet ajánlata között - ismertette az érdekvédő. A szakszervezet az 1995-ben megállapodott szintet javasolja, azaz naponta 1-1 vonatpár közlekedne a vonalakon, illetve a budapesti elővárosban további 20 vonat járna.
Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője a tárgyalás után elmondta: a vasúttársaságoknak nincs anyagi forrásuk a szakszervezet irreális követeléseinek teljesítésére. A szóvivő szerint ezt egyre több munkavállaló belátja, egyre kevesebben sztrájkolnak. Reméli, hogy hétfőn is egyre több dolgozó belátja, felesleges megbénítani a vasúti közlekedést, a követelések nem teljesülnek. A MÁV szóvivője elmondta: a még elégséges szolgáltatásokról folytatott tárgyaláson a vasúttársaság tovább csökkentette a közlekedő vonatokra vonatkozó javaslatát.
A vasúttársaság a naponta közlekedő mintegy 3.000 vonat 28 százalékát közlekedtetné elégséges szolgáltatásként. A szóvivő szerint ez az ajánlat olyan minimális szint, ami zsúfoltságot eredményezne a vonatokon, de mégis kiszámítható lenne a közlekedés. Sigulinszki Tibor elmondta: miután nincs megállapodás a még elégséges szolgáltatásról, ezért késések, járatkimaradások, járatrövidülések lesznek a sztrájk alatt. Hozzátette: a MÁV próbálja ugyan másfél óránként közlekedtetni a vonatokat a vonalakon, de kiszámíthatatlan lesz a forgalom.
A vasúttársaság tájékoztatása szerint a közlekedő vonatokról a MÁVDirekt (06/40-49-49-49) telefonos ügyfélszolgálat ad majd tájékoztatást, amely megerősített létszámmal dolgozik. A sztrájk ideje alatt a nagyobb budapesti és vidéki állomásokon közel ezren dolgoznak majd azért, hogy tájékoztassák az utasokat. Valamennyi Volán-társaság elfogadja a MÁV-Start Zrt. által kiadott, érvényes vasúti bérleteket, a MÁV tényleges és családtagi arcképes igazolványokat, valamint a Budapesti Közlekedési Szövetség által kibocsátott budapesti egyesített bérletet, illetve kiegészítő bérleteket a sztrájk ideje alatt - közölte a MÁV.
Beszámoltak arról is, hogyha valaki a várható vonatkésés miatt az utazás megkezdése előtt lemond az utazásról, akkor kezelési költség nélkül visszakapja a jegy árát. Ez érvényes akkor is, ha a vonat nem közlekedik.