Mohács az EU déli kapuja; A kikötő képekben
A mohácsi határkikötő fejlesztésével pedig biztosíthatók lesznek a schengeni kritériumok, megoldható, hogy az előírásoknak megfelelően a harmadik ország felé nyíló határ ellenőrzése és őrzése biztosítva legyen. Alaptétel: Mohács az EU déli kapuja a Dunán.

A projekt megvalósításának várható eredménye két hajóállomás megépítése, központi irodaépület, önálló növény- és állategészségügyi állomás létesítése. A kormányprogram keretében csak a határkikötő és az üzemeltetését biztosító infrastruktúra épül meg.
Mohács város Önkormányzata már is tervezi a jövőt, befektetőket keresnek a kikötő és logisztikai központ területén való beruházásokhoz. Mindez nem véletlen, a terület ideálisnak tekinthető logisztikai szempontból: a Duna "kéznél" van, és a mohácsi vasútállomásról iparvágány vezet a területre, amely igény szerint leágaztatható egy-egy leendő raktárbázishoz. A partszakasz mögött húzódó terület már ma is kereskedelmi és szolgáltató terület, ahol a kikötő és az ahhoz tartozó rakodók és raktárak céljára lehet épületeket emelni. A terület az 56-os főúthoz csatlakozik belső feltáró utakon keresztül.
Szerencsés a terület fekvése abból a szempontból is, hogy a város északi részén lévő, a várost elkerülő Pécs felé vezető út is erre fut. Ez utóbbiból csatlakozik ki az Udvar/Horvátország felé vezető elkerülő út. A város nyugati határához közel, Szederkény térségében már építik az M6-oshoz kapcsolód M60-as gyorsforgalmi utat, ami Bólyon keresztül tart majd Horvátországba. A Bólyi MG Rt-nek egyébként már ma is van Mohácson bázisa, silókkal, vasúti leágazással, éppen a leendő határkikötő és a vasútállomás között, a Dunaparton.

A közlekedési csomópont - vasút, közút, vízi út - jelleg követelné meg a híd megépítését is a Dunán, ám mint azt korábban jeleztük, erre egyelőre nincs sok remény. Pedig a közvetlen térségben évente mintegy 70-80 ezer ember használja rendszeresen a Mohács és a Mohács-sziget között közlekedő kompot. A sziget felől ráadásul jelentős az áruforgalom is, elsősorban mezőgazdasági termékek formájában.
A tervezett Mohácsi Logisztikai Centrum egyébként részben közlekedés-, részben termelés-logisztikai funkciókat kíván betölteni. A projekt szakterületileg kapcsolódik a már létesítés alatt álló Mohácsi Ipari parkhoz, illetve a hálózati működésben megvalósuló pécsi Pannon Logisztikai Szolgáltató Központhoz.
Szemán László