Háziipari kivitelben
Azok a kisebb vállalkozások, amelyek nem engedhetik meg maguknak drága névvadászok felbérelését, néhány praktikus és ingyenes on-line szolgáltatással kárpótolhatják magukat.
Talán a legközismertebb névellenőrző a Checkdomain.com. Itt ellenőrizhető, hogy az adott név létezik-e már az interneten. (Erre számos más oldalon is lehetőség van, ennek előnye, hogy a NEVE könnyen megjegyezhető.) A névellenőrzésen kívül a hazai domain-bejegyzés rejtelmeibe is betekintést kaphat az érdeklődő a
Domain.hu oldalon. Az egyszerű névellenőrzésnél sokkal szórakoztatóbb játékszer a NameBoy. Itt az elsődleges és másodlagos kifejezés (ebből kell kikeverni a nevet) mellett további paraméterek is megadhatók. A találatok közül kiválasztott név azonnal ellenőrizhető (szabad-e) és akár meg is vásárolható. A Network Solution NameFetcher három megadott kulcsszóból generál a megadott három kulcsszó keverése-kavarása mellett szinonimákat is generál. Az elbeszélések alapján igen sokoldalú lehetett a az E-gineer Domainator cikkünk írásakor azonban a link halottnak tűnt. Talán valakinek sikerül a nyomára bukkannia valamilyen reinkarnációjának...
Átnevezések
A közelmúlt egyik legnagyobb kampánnyal kísért névváltása az Accenture-hoz fűződik. A korábban Andersen Consulting néven működő tanácsadó vállalat az Athur Andersen tulajdonban levő Andersen Worldwide-től való leszakadási folyamat részekén kényszerült névváltoztatásra. Az új cég- és márkanév bevezetésének 175 millió dolláros kampányát az Agency.com és a Razorfish segítette.
Közelebbi példa a Magyar Postától az Axelero-ig tartó névcsere-sorozat. A Postából kivált távközlési cég a Matáv nevet vette fel Az évekkel később kialakuló és önállósodó internetes üzletág kezdetben a közismert anyacéghez kötődő, de tevékenységét is jelölő nevet választott (Matávnet). Néhány év elteltével az új stratégia az anyacégtől való (virtuális?) távolodást jelölte meg célul, ami az Axelero név felvételében is kifejezésre jutott. A jól hangzó, de jelentéssel nem bíró név bevezetését komoly marketing kampány támogatta. A névcsere költéséről nem sikerült információt kapnunk.
A cikk első része
Nevezés
Nemrég még a kezdő marketingasszisztensek feladata volt, ma már a tudomány és technikai legújabb vívmányaival támogatott specialisták hatáskörébe tartozik.