300 ezer alkalommal vásároltak az internetezők az online áruházakban 2003 első felében - derül ki a Gazdaságkutató Intézet, a Westel és a Sun Microsystems Magyarország által kiadott jelentésből. Az adatok több mint 60 online áruház által kitöltött kérdőívek alapján születtek meg.
Az év első részében 2 milliárdos forgalmat bonyolítottak le az internetes áruházak. Egy-egy alkalommal a látogatók átlagosan 6000 forint értékben vásárolnak.
2003 második felében feltehetően a forgalom jelentősen nőni fog, elsősorban az év legerősebb vásárlási szezonjának, a karácsonyi időszaknak köszönhetően. A B2C (internetes kiskereskedelmi) szektor egész éves bevétele a várakozások szerint el fogja érni a 6 milliárd forintot. Ez a 2002-es piac egyharmados bővülését jelentené.
Nő a hazai internetes áruházak forgalma
300 ezer alkalommal vásároltak az internetezők az online áruházakban 2003 első felében. Ez derül ki a Gazdaságkutató Intézet, a Westel és a Sun Microsystems Magyarország által kiadott jelentésből.