A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnökeként hogyan látja, fel vannak készülve a csatlakozást követő változásokra a magyar fuvarozók?
Az egyesület azon dolgozik, hogy minél több szakmai fórumon felvilágosítsuk, informáljuk a kisebb vállalkozásokat. Ettől függetlenül az élesebb versenynek kétségkívül sok áldozata lesz, hiszen például a belföldi fuvarozásban gyakran látni olyan eszközöket, amelyek éppen hogy alkalmasak a közlekedésben való részvételre.
Ön korábban úgy nyilatkozott, a tőkeerősség mellett korszerűnek kell lenni ahhoz, hogy egy cég az uniós piacon megállja a helyét. Miben áll ma az Önök számára ez a korszerűség?
Például a járműállományunk műszaki összetétele nagyságrendileg már régóta a legjobbak között van egész Európában: az átlagéletkor két év, a géppark 85 százaléka a legmagasabb műszaki színvonalú minősítéssel rendelkezik. A raktárlogisztikában évente több mint harmincezer négyzetméternyi raktárbázist építünk, ami megfelel a mostani szakmai követelményeknek. Ehhez párosul az informatikai rendszerünk fejlettsége, amely bármelyik európai céggel összehasonlítva jó szinten van. Az irányítási folyamat terén egy évvel ezelőtt történt nagyobb változás, amikor átnéztük a rendszereinket. Azóta azonban megint eltelt egy év, tehát ismét keressük a lehetőségét, hogy ezt a folyamatot még hatékonyabbá tegyük.
Molnár Anikó
Menedzsment Fórum
Nyugat-Európában is stabil bázist építene a Waberers
A cégcsoport vezetője a Menedzsment Fórumnak elmondta, a tervek szerint Spanyolország után hamarosan újabb nyugat-európai országban terjeszkednek tovább.