Fennállása óta a legjelentősebb fejlesztést hajtotta végre Magyarország legnagyobb közösségi portálja, amelynek köszönhetően már a nem egyéni felhasználók számára is "felszabadul" az iwiw. Korábban ugyanis csak magánszemélyek regisztrálhattak az internetes oldalon, a céges adatlapok felvitele tilos volt. Ennek ellenére számtalan neves és kevésbé neves márkanév, kisebb-nagyobb bolt volt benn a rendszerben, de városoknak, állatfajtáknak, elhunyt művészeknek is voltak oldalaik. Mostantól viszont bárki regisztrálhat, akár üzleti célú klubokat is a rendszerben. Eközben az egyéni felhasználók folyamatosan megszabadulnak a kéretlen bejelölésektől, állítják a rendszert birtokló T-Online-nál.
Olcsóbb a rendszer
Az új Klubrendszer bevezetése után a cégeknek, vagy profitszerzés céljából létrejövő közösségek tulajdonosainak (szervezeti és üzleti felhasználóknak) egyszeri regisztrációs díjat (bruttó 5000 forint), valamint felhasználóként bruttó 18 forint havidíjat kell fizetni. A nonprofit szervezeteknek csak a regisztrációs díjat kell kifizetniük, magánszemélyeknek továbbra is teljesen ingyenes marad a szolgáltatás. A bruttó 18 forintos bejelölésenkénti díj egyébként alacsonyabb az eredetileg tervezett 30 forintos árnál.
A rendszer maga egyébként úgy működik majd, hogy a közösség tagjai az érdeklődési körüknek megfelelő csoportokhoz (klubokhoz) csatlakozhatnak. A korábban "illegálisan" működő márkaoldalaknak is rengeteg "ismerőse" volt, a tesztidőszak alatt pedig "közösségek" név alatt működött a klubrendszer, és már így több ezer tagja volt például a hivatalos Nokia közösségnek. A szolgáltatás üzemeltetői ezért is joggal bízhatnak abban, hogy a klubrendszer népszerű lesz.
Külföldi példák is azt mutatják, hogy a céges közösségépítés már nemcsak a jövő, hanem a jelen marketingeszköze. A nyugati példák is azt mutatják, hogy a céges regisztrációk csak akkor váltanak ki ellenérzést a közösségépítő oldalak felhasználóiból, ha azok koncepciótlanok és erőltetettek. A céges megjelenésre pedig felhasználói oldalról is van igény a közösségépítő szájtokon. Egy idei amerikai felmérés olyan eredményre jutott, hogy a Myspace- vagy Facebook-felhasználók nem idegenkednek a népszerű márkák bejelölésétől.
A régi adatlapok is megmenekülhetnek
"A brandek bizonyos értelemben státusszimbólumok is, ezért a fogyasztók személyes énképének szerves részévé váltak. Így az internetes közösségek tagjai sokszor maguk keresik az ismertebb, népszerűbb márkák adatlapjait" - elemezte korábban lapunknak egy idén publikált kutatás végeredményét Novák Péter a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának vezetője.
Az iWiW Klubrendszer a civil közösségek tulajdonosainak, a nonprofit szervezeteknek és az üzleti felhasználóknak – az egyéni felhasználókon kívül – számos újdonságot kínál: közösséget építhetnek, kihasználhatják annak a lehetőségét, hogy az emberek egymással, vagy a közösség üzemeltetőivel kölcsönösen információkat oszthatnak meg. Mindez folyamatos kapcsolattartást, események népszerűsítését, vagy akár közös megszervezését, vélemények cseréjét, akciók lebonyolítását stb. teszi lehetővé. A nem egyéni felhasználók ezáltal új kommunikációs lehetőségeket kapnak, amely kitörési lehetőségeket tartogathat számukra - állítják a cég vezetői.
A tesztidőszak alatt a Nokia a pldául "hétköznapi" reklámfelületként is használta a szolgáltatást: "Igyekszünk sok hasznos információt adni a klubtagoknak. Általános, hasznos tippeket készülékeinkkel kapcsolatosan. Terveink között szerepel, hogy a jövőben újdonságainkat is bemutatjuk a felhasználóknak" - közölték korábban a vállalatnál. Egy közösségi oldalnak az a lényege, hogy a kommunikáció nem egyoldalú. A cégnél arra is figyeltek, hogy a márkaklub tagjai milyen fórumokat indítottak a rendszerben.
A klubrendszer beindításával egy időben az iWiW lehetővé teszi, hogy a korábbi adatlapokat – amelyek közösségi célt szolgáltak – a tulajdonosuk Klubbá alakítsa át, amelyhez az adatlaphoz kapcsolódó azonosítóra és a jelszóra van szükség. Harminc nappal később az iWiW elkezdi törölni azokat az egyéni felhasználói regisztrációkat, amelyek nem valódi magánszemélyeket takarnak. Így egyrészt csökken a kéretlen levelek és bejelölések száma, másrészt elkülöníthetővé válnak a valós személlyel és a nem valós személyekkel rendelkező kapcsolatok.
LNG