2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tartósan magas olajárak és az OpenSky egyezmény nyomán erősödő verseny miatt transzatlanti szövetséget hozna létre a British Airways, az Iberia és az American Airlines.

A brit, a spanyol és az amerikai légitársaság minél hamarabb szeretné beindítani az együttműködést, ezért még a héten benyújtják az amerikai kormánynak az erre vonatkozó engedélyezési kérelmüket, írja hétfői számában a Wall Street Journal.

Megosztanák a profitot

A szövetség keretében a három cég megosztaná egymással a transzatlanti szakaszokon keletkező bevételeket és nyereséget – ez lényegesen mélyebb együttműködést jelentene, mint amilyenre jelenleg a OneWorld keretében lehetőség nyílik. (Ezen légiipari szövetséghez tartozik a három légitársaság mellett többek között a Malév is – a szerk.)

Érdekesség, hogy a konkurens Sky Team szövetségen belül hat légitársaság, köztük az AirFrance-KLM, valamint - a British Airwayshez és az Iberiához hasonlóan - fúzió előtt álló Delta és Northwest már jelenleg is folytat ehhez hasonló együttműködést.

A transzatlanti útvonalakon az elmúlt hónapokban az Open Sky egyezmény tavaszi életbe lépése nyomán erősödött fel a verseny. Mint ismert, az Egyesült Államok és az Európai Unió közötti megállapodás értelmében ma már minden uniós légitársaság indíthat járatokat az USA-ba - bármely tagország repülőteréről.                          

Emellett a tartósan magas olajár is együttműködésre készteti a cégeket. Az APA hírügynökség emlékeztet arra, hogy jelenleg minden hagyományos amerikai légitársaság veszteséget termel, amit összességében több tízezer álláshely megszüntetésével és a flották leépítésével próbálnak csökkenteni.

A Malév is húz a nadrágszíjon


Hasonló lépésekre kényszerülnek az európai vállalatok, köztük a Malév is, amely nemrég mintegy 400 fős leépítést és gépkivonásokat jelentett be. A magyar légitársaság az mfor.hu-val korábban azt is közölte, hogy a magas üzemanyagárak és a stagnáló kereslet miatt még idén több mint 12 millió eurót juttat a cégnek a 2007 tavaszán birtokon belülre került új tulajdonos, a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó AirBridge Zrt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!