A brit, a spanyol és az amerikai légitársaság minél hamarabb szeretné beindítani az együttműködést, ezért még a héten benyújtják az amerikai kormánynak az erre vonatkozó engedélyezési kérelmüket, írja hétfői számában a Wall Street Journal.
Megosztanák a profitot
A szövetség keretében a három cég megosztaná egymással a transzatlanti szakaszokon keletkező bevételeket és nyereséget – ez lényegesen mélyebb együttműködést jelentene, mint amilyenre jelenleg a OneWorld keretében lehetőség nyílik. (Ezen légiipari szövetséghez tartozik a három légitársaság mellett többek között a Malév is – a szerk.)
Érdekesség, hogy a konkurens Sky Team szövetségen belül hat légitársaság, köztük az AirFrance-KLM, valamint - a British Airwayshez és az Iberiához hasonlóan - fúzió előtt álló Delta és Northwest már jelenleg is folytat ehhez hasonló együttműködést.
A transzatlanti útvonalakon az elmúlt hónapokban az Open Sky egyezmény tavaszi életbe lépése nyomán erősödött fel a verseny. Mint ismert, az Egyesült Államok és az Európai Unió közötti megállapodás értelmében ma már minden uniós légitársaság indíthat járatokat az USA-ba - bármely tagország repülőteréről.
Emellett a tartósan magas olajár is együttműködésre készteti a cégeket. Az APA hírügynökség emlékeztet arra, hogy jelenleg minden hagyományos amerikai légitársaság veszteséget termel, amit összességében több tízezer álláshely megszüntetésével és a flották leépítésével próbálnak csökkenteni.
A Malév is húz a nadrágszíjon
Hasonló lépésekre kényszerülnek az európai vállalatok, köztük a Malév is, amely nemrég mintegy 400 fős leépítést és gépkivonásokat jelentett be. A magyar légitársaság az mfor.hu-val korábban azt is közölte, hogy a magas üzemanyagárak és a stagnáló kereslet miatt még idén több mint 12 millió eurót juttat a cégnek a 2007 tavaszán birtokon belülre került új tulajdonos, a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó AirBridge Zrt.
Menedzsment Fórum