Az áprilisi eladások 20 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Ekkor volt először éves szintű emelkedés másfél éven belül. Az idei első öt hónapban az új autók értékesítése 5 százalékkal maradt el a tavalyi év azonos időszakához képest.
A májusi eladások növekedéséhez lényegesen hozzájárult, hogy Oroszországban március 8-án elindult a roncsprémium program a belföldi autóipar fellendítése céljából. Aki tíz éves, vagy annál idősebb autóját leadja a roncstelepen, az 50 ezer rubelt, 1.700 dollár kap új gépkocsi vásárlására. A programra, amely 2010. november 1-ig tart, 270 millió eurónak megfelelő összeget szán a kormányzat. A gépkocsi kora mellett a másik feltétel, hogy csak orosz gyártmányú autót lehet vásárolni. Májusban az AvtoVAZ, amelyben 25 százalékos részesedése van a Renault-nak, 62 százalékkal növelte új autóinak az eladását.
MTI/Menedzsment Fórum