A társaság hétfői közleményében ismertette: az NFM egy olyan, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) Zöld Autó Központja által vezetett kutatási-fejlesztési programban való részvételre kérte fel az ABB-t, amelynek célja az alternatív hajtások alkalmazása, a hibrid és tisztán elektromos gépkocsik használatának elősegítése, valamint az elektromos töltőállomások elterjesztése Magyarországon.
Magyarországon alig több mint 200 tisztán elektromos gépkocsi üzemel. A Nemzetgazdasági minisztériumban formálódó Jedlik Ányos program az e-járművek elterjedésének ösztönzését, illetve az ehhez szükséges műszaki-technológiai és gazdasági felkészülést szolgálja - hívta fel a figyelmet az ABB.
A társaság közleményében emlékeztetett arra is: kidolgozás alatt van az Európai Parlament és Tanács irányelve az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának bevezetéséről. Ennek értelmében Magyarországnak 2020 végére megfelelő számú nyilvános elektromos töltőállomást kell kiépítenie, hogy legalább a városi és elővárosi agglomerációkban és más sűrűn lakott területeken, illetve fő közlekedési hálózatokon közlekedhessenek az elektromos járművek.
A közlemény szerint az ABB csoportnak kiterjedt nemzetközi tapasztalatai vannak az elektromos autóknál használt egyenáramú gyorstöltők piacán. Az ABB a Mol fővárosi, Istenhegyi úti töltőállomásán 2012-ben helyezte üzembe az első ultragyors e-töltőállomást Budapesten, amely 15-30 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy CHAdeMO csatlakozóval rendelkező elektromos autó akkumulátorát. Az ABB csoport a világ csaknem 100 országában van jelen, körülbelül 150 ezer alkalmazottat foglalkoztat.
MTI