2p

Azzal a céllal fog össze a Magyar Repüléstechnikai Klaszter (MRK) és a Pannon Autóipari Klaszter (Panac), hogy létrejöjjön a korszerű technológián alapuló, átjárható, diverzifikált magyar járműipar. Az MRK az év végéig 3-4 külföldi replőgépipari klaszterrel kíván összefogni, elsőként a lengyel Aviation Valley-vel szeptemberben - írja a Világgazdaság.

A célok között szerepel a legkiválóbb magyar alkatrészgyártók belépése a repülőgép-iparba - mondta el Kabács Zoltán, Panac klasztermenedzsere, hozzáfűzve: fő irányként az innováció és kutatás-fejlesztés területét, illetve a Magyarországon még nem jelen lévő technológiák meghonosítását jelölték ki.

Az MRK három alapvető célja: hazai kisrepülőgépek kifejlesztése és gyártása; a tagok technológiai lehetőségeinek és kapacitásainak összehangolásával, láncba szervezésével magasabb szerelési egységek fejlesztési és gyártási lehetőségeinek kialakítása, valamint a legjobb alkatrészgyártó vállalatok integrálása a nemzetközi repülőgép-ipari kooperációba.

A minap aláírt megállapodás középtávon elősegíti a hazai repülőgépipar növekedését, a repülőgépalkatrész-gyártás bázisának költséghatékony kiszélesítését és a hazainál drágább külföldi beszállítók részleges kiváltásával a magyar kisgépek versenyképesebb árának kialakítását. Az autóipari cégek számára ugyanakkor út nyílik egy másik iparágban történő részvételre, ami nemcsak a több lábon állás miatt fontos, hanem egy magasabb technikai szintre való feljutás lehetőségét is biztosítja a belföldi piacon keresztül - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!