3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Idén öt-tíz százalékkal bővülhet a helyi rádiók reklámbevétele érdek-képviseleti szervezetük elnöke szerint.

Szilvay Balázs, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke azt mondta az MTI-nek: tavaly ezek az adók spothirdetésekből 1,2 milliárd, egyéb (non-spot) tevékenységekből - ezen belül például kitelepülésekből, játékokból vagy termékelhelyezésből - 700 millió forintos bevételre tettek szert.

Mindkét összeg mintegy 200 millió forinttal haladja meg a 2013-ra kimutatottat. A március elején publikált tavalyi reklámköltési adatok szerint a hazai hirdetési piac - 7,77 százalékos növekedés mellett - 189,05 milliárd forintos volt, a rádiós bevételek 9,3 milliárdja 5,8 százalékkal múlja felül a 2013-as adatot.

A szakember a növekedés okaként említette, hogy a szakma nagy szereplőit összefogó Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének megalakulásával, valamint azzal, hogy az új tömörülés együttműködik a Heroéval, egységes és javuló képet mutatnak a hirdetőknek és az ügynökségeknek, bizonyítva, hogy érdemes rádióban hirdetni.

Ide sorolta azt is, hogy az utóbbi években konszolidálódtak a helyi piacok, hiszen míg hét-nyolc éve egy-egy megyeszékhelyen három, de akár négy kereskedelmi adó is működhetett, és a piac nem tudta eltartani őket, mostanra ez a szám egyre-kettőre csökkent, az esetleg jelen lévő harmadik helyi szereplő pedig már közösségi adó.

Szavai szerint ez ideális állapot, hiszen ilyen környezetben a megyeszékhelyek rádiói már képesek a piacról megélni, akárcsak a kisebb településen működők mintegy fele; a többiek önkormányzati támogatásra szorulnak vagy arra, hogy műsoridőt adjanak el akár több településnek is.

Szilvay Balázs elmondta: a piaci stabilizálódás egyik jele, hogy anyagi okokból a száznál több helyi rádió mintegy felét tömörítő szervezet egyetlen tagja sem szüntette be működését az utóbbi két évben. A helyi rádiók súlyáról szólva megemlítette: a speciális piacot jelentő Budapesten kívül a 18 megyeszékhelyből 17-ben a két leghallgatottabb rádió egyike a helyi adó.

A reklámadó szabályainak tervezett változtatásával kapcsolatban a Heroe elnöke megjegyezte: nincs olyan tagjuk, amelynek éves árbevétele elérné az 500 millió forintot (amely összegtől a jelenlegi szabályozás szerint reklámadót kell fizetni), de egy ötszázalékos kulccsal számolva azt prognosztizálják, hogy több, nem megyeszékhelyen működő rádió már nem tudja kigazdálkodni ezt a közterhet.

Szavai szerint a többiek úgy teremthetik elő a reklámadó fedezetét, hogy kevesebb munkatársat alkalmaznak, bővítik a műsorcserét, illetve több felvett műsort sugároznak, ezzel azonban óhatatlanul romlik az adás színvonala.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!