3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az Aon Hewitt és az AIESEC együttműködésében idén is útjára indul a már jól ismert Munkáltatói Márka Kutatás, amelynek egyik fő momentuma, a 10 legvonzóbb magyarországi vállalat megtalálása. A kutatásból a Legvonzóbbak listáján túl az is kiderül, hogy hogyan látják a pályakezdő, és a már tapasztalattal rendelkező munkavállalók a magyarországi cégeket, mi az, ami vonzóvá tesz számukra egy munkahelyet, mik a legfontosabb választási szempontok, kikre tekintenek „álom munkahely”-ként egy-egy iparágban.

A kutatásból a Legvonzóbbak listáján túl az is kiderül, hogy hogyan látják a pályakezdő, és a már tapasztalattal rendelkező munkavállalók a magyarországi cégeket, mi az, ami vonzóvá tesz számukra egy munkahelyet, mik a legfontosabb választási szempontok, kikre tekintenek „álom munkahely”-ként egy-egy iparágban.

Az Aon Hewitt és az AIESEC közös kutatása az egyedülálló lefedettség mellett abban is különleges, hogy más kutatásokkal ellentétben nem csak a pályakezdők véleményét vizsgálja, de a valós vállalati igényeknek megfelelően a tapasztalt munkavállalókat is megszólítja. Ennek köszönhetően az eredmények azt is jól láthatóvá teszik, hogy hogyan alakul a potenciális munkavállalók megítélése egy-egy szervezetről, ha azt pályakezdők, 1-2 év tapasztalattal, vagy akár több mint 5-10 éves munkatapasztalattal rendelkezők értékelik. Ma már szinte minden fórumon vizsgálják a generációk közötti eltéréseket. Sokan kutatják, hogy hogyan lehet a legjobban megszólítani az új igényekkel rendelkező Y generáció képviselőit, ugyanakkor elérni az évtizedes rutinnal és pótolhatatlan szakmai tapasztalattal felvértezett, még aktív „Baby Boomerek”-et. A kutatás eredményei hasznos támpontokat adnak a vállalatoknak ezen kérdések megválaszolására is.

Menni vagy maradni

Az elmúlt évek legnagyobb kérdése hazánkban és az Európai Unió területén is, hogy hogyan alakul a munkaerő mobilitása. A kutatás eredményeiből az elmúlt években meglehetősen konzisztens képet kaptunk arról, hogy Magyarországon belül, milyen irányokba áramlik – vagy éppen nem áramlik a munkaerő*. Az idei évben azonban azt is vizsgáljuk, hogy külföld és Magyarország vonatkozásában mit válaszolnak a munkavállalók a „Menni vagy maradni” kérdésre, miben látják a mögöttes mozgatórugókat. Vajon azért megyünk–e külföldre, mert ott tényleg jobb, vagy csak úgy érezzük, nincs más választásunk? Vajon a friss diplomások hány százaléka készül valóban tudatosan külföldre már a karrierje első éveiben?  Ezekre a kérdésekre is választ kapunk az augusztusban induló kutatásból, ami nem csak a vállalatok, de az oktatási szféra és általánosságban a foglalkoztatási kérdésekkel foglalkozó valamennyi szervezet számára érdekes tanulságokkal szolgálhat majd.

Az alternatív foglalkoztatási formáké a jövő?

Az augusztusban útjára induló kutatásban választ keresünk a munkaadók másik fontos dilemmájára: hogyan viszonyulnak a munkavállalók a megszokottól eltérő foglalkoztatási formákhoz. Még mindig megállja–e a helyét az a gondolat, hogy a biztonságkereső magyarok akár kevesebb bérrel és unalmasabb munkával is beérik a kiszámíthatóbb, teljes munkaidős foglalkoztatásért cserébe? Vagy a válság nem csak a munkaadókat sarkallta nagyobb rugalmasságra és alternatív megoldások keresésére, de a munkavállalók is nyitottabbakká váltak akár a projekt jellegű munkavégzés irányába? Esetleg többen vannak–e akik az alkalmazotti státusz helyett inkább vállalkozóként próbálnának szerencsét? A kutatás érdekes és hasznos válaszokat tartogat ezekre a kérdésekre.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!