3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Aon Hewitt és az AIESEC együttműködésében idén is útjára indul a már jól ismert Munkáltatói Márka Kutatás, amelynek egyik fő momentuma, a 10 legvonzóbb magyarországi vállalat megtalálása. A kutatásból a Legvonzóbbak listáján túl az is kiderül, hogy hogyan látják a pályakezdő, és a már tapasztalattal rendelkező munkavállalók a magyarországi cégeket, mi az, ami vonzóvá tesz számukra egy munkahelyet, mik a legfontosabb választási szempontok, kikre tekintenek „álom munkahely”-ként egy-egy iparágban.

A kutatásból a Legvonzóbbak listáján túl az is kiderül, hogy hogyan látják a pályakezdő, és a már tapasztalattal rendelkező munkavállalók a magyarországi cégeket, mi az, ami vonzóvá tesz számukra egy munkahelyet, mik a legfontosabb választási szempontok, kikre tekintenek „álom munkahely”-ként egy-egy iparágban.

Az Aon Hewitt és az AIESEC közös kutatása az egyedülálló lefedettség mellett abban is különleges, hogy más kutatásokkal ellentétben nem csak a pályakezdők véleményét vizsgálja, de a valós vállalati igényeknek megfelelően a tapasztalt munkavállalókat is megszólítja. Ennek köszönhetően az eredmények azt is jól láthatóvá teszik, hogy hogyan alakul a potenciális munkavállalók megítélése egy-egy szervezetről, ha azt pályakezdők, 1-2 év tapasztalattal, vagy akár több mint 5-10 éves munkatapasztalattal rendelkezők értékelik. Ma már szinte minden fórumon vizsgálják a generációk közötti eltéréseket. Sokan kutatják, hogy hogyan lehet a legjobban megszólítani az új igényekkel rendelkező Y generáció képviselőit, ugyanakkor elérni az évtizedes rutinnal és pótolhatatlan szakmai tapasztalattal felvértezett, még aktív „Baby Boomerek”-et. A kutatás eredményei hasznos támpontokat adnak a vállalatoknak ezen kérdések megválaszolására is.

Menni vagy maradni

Az elmúlt évek legnagyobb kérdése hazánkban és az Európai Unió területén is, hogy hogyan alakul a munkaerő mobilitása. A kutatás eredményeiből az elmúlt években meglehetősen konzisztens képet kaptunk arról, hogy Magyarországon belül, milyen irányokba áramlik – vagy éppen nem áramlik a munkaerő*. Az idei évben azonban azt is vizsgáljuk, hogy külföld és Magyarország vonatkozásában mit válaszolnak a munkavállalók a „Menni vagy maradni” kérdésre, miben látják a mögöttes mozgatórugókat. Vajon azért megyünk–e külföldre, mert ott tényleg jobb, vagy csak úgy érezzük, nincs más választásunk? Vajon a friss diplomások hány százaléka készül valóban tudatosan külföldre már a karrierje első éveiben?  Ezekre a kérdésekre is választ kapunk az augusztusban induló kutatásból, ami nem csak a vállalatok, de az oktatási szféra és általánosságban a foglalkoztatási kérdésekkel foglalkozó valamennyi szervezet számára érdekes tanulságokkal szolgálhat majd.

Az alternatív foglalkoztatási formáké a jövő?

Az augusztusban útjára induló kutatásban választ keresünk a munkaadók másik fontos dilemmájára: hogyan viszonyulnak a munkavállalók a megszokottól eltérő foglalkoztatási formákhoz. Még mindig megállja–e a helyét az a gondolat, hogy a biztonságkereső magyarok akár kevesebb bérrel és unalmasabb munkával is beérik a kiszámíthatóbb, teljes munkaidős foglalkoztatásért cserébe? Vagy a válság nem csak a munkaadókat sarkallta nagyobb rugalmasságra és alternatív megoldások keresésére, de a munkavállalók is nyitottabbakká váltak akár a projekt jellegű munkavégzés irányába? Esetleg többen vannak–e akik az alkalmazotti státusz helyett inkább vállalkozóként próbálnának szerencsét? A kutatás érdekes és hasznos válaszokat tartogat ezekre a kérdésekre.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!