3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Premier Outlets Center a legsikeresebb budapesti outlet az elhelyezkedés, a megközelíthetőség és a marketing stratégia szempontjából - derül ki az Eston International Ingatlantanácsadó Zrt. legfrissebb elemzéséből, amelyben három Budapesti outlet sikerességét vizsgálta.

A 2004-ben nyitott Premier Outlets Centert, a GL Outletet és a 2008-tól működő M1 Outlet Centert vonták be a vizsgálatba. Az Eston szakértőinek tapasztalata szerint egy-egy kiskereskedelmi projekt kezdeti sikerét meghatározza például a jó elhelyezkedés, a könnyű megközelíthetőség, a jó marketingstratégia, valamint az attraktív bérlői kínálat.

Az Eston elemzése rámutat: a GL esetében valószínűleg nem történt körültekintő helyzetfelmérés az építkezés megkezdése előtt, hiszen szembetűnő volt a jó lokáció hiánya. A Premier megnyitása előtt és után is élénk kampányt folytatott az összes médiumban, így az outlet szóhoz önkéntelenül is a Premier társult a vásárlók fejében. Elhelyezkedését tekintve a városból kivezető útvonal mentén helyezkedik el, az útról jól láthatóan, míg a konkurencia az M0-ás kevésbé forgalmas vonalán, leszállóágban lévő bevásárlóközpont szomszédságában.

Az outlet bérlőkkel való feltöltése a beruházás elején igen nagy körültekintést igényel - hívja fel a figyelmet az elemzés. Egyes nagy márkák ugyanis nem veszik szívesen, ha a belvárosban teljes áron értékesített termékeik helyett a vásárlók csak az outletben lévő, kifutó modelleket veszik, így nehéz rábírni őket, hogy a városon kívül is képviseltessék magukat. Annak érdekében, hogy tökéletes bérlői kínálatot alakítsanak ki, hónapokig is hajlandóak üresen hagyni egy-egy üzlethelyiséget, mintsem hogy oda nem illő bérlőnek adják ki. Emellett a Premier forgalomarányos bérleti díj konstrukciót (turnover rent) alkalmazott, amelynek lényege, hogy a bérlők a bruttó bevétel százalékában meghatározott bérleti díjat fizetnek, valamennyi fix bérleti díj mellett.

A GL és a Premier után nyitotta meg kapuit az M1 Outlet Center, amely azonban megnyitása után néhány hónappal be is zárt. Az Eston elemzése megjegyzi: az M1 sikertelensége főként a rossz koncepcióban rejlett. A kevés szabadtéri parkolóhely ellensúlyozására épített mélygarázs időigényesebbé teszi a vásárlást, az emeletes elrendezés pedig kevésbé áttekinthetőbb, mint a hagyományos bevásárló utcás változat. Bérlőit tekintve is meglehetősen vegyes képet mutatott: élelmiszerüzlettől drogérián át a játszóházig szinte mindenre kiterjedt a nyújtott szolgáltatások köre, ellenben a divatáruboltok közül nem mindegyik kínálta outlet áron termékeit.

Az Eston International szakértői szerint az outletek sikeres működéséhez szükséges a folyamatos piackutatás, illetve az is, hogy legalább 2 millió ember éljen egyórányi távolságra az outlet vonzáskörzetében, valamint hogy a boltok tartsanak nyitva késő estig. Ezenkívül folyamatosan frissíteni kell a bérlőket. A leghatékonyabb a mintegy 20 000 négyzetméteres "bevásárló falu", a keretes elrendezés, sok ingyenes parkolóhellyel.

Az outletek fő ismérve, hogy jóval, de legalább a belvárosi kiskereskedelmi ár alatt 30 százalékkal árulják bennük a márkás kifutó modelleket és a megmaradt készleteket. Ez a koncepció számos olyan márkát vonzott Magyarországra, amely nem volt még jelen, és egyszerűbb volt piacra lépnie úgy, hogy kisebb bérleti díjat fizetve, forgalmas helyen, a város szélén tapasztalja ki a további terjeszkedési lehetőségeket.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!