A 2004-ben nyitott Premier Outlets Centert, a GL Outletet és a 2008-tól működő M1 Outlet Centert vonták be a vizsgálatba. Az Eston szakértőinek tapasztalata szerint egy-egy kiskereskedelmi projekt kezdeti sikerét meghatározza például a jó elhelyezkedés, a könnyű megközelíthetőség, a jó marketingstratégia, valamint az attraktív bérlői kínálat.
Az Eston elemzése rámutat: a GL esetében valószínűleg nem történt körültekintő helyzetfelmérés az építkezés megkezdése előtt, hiszen szembetűnő volt a jó lokáció hiánya. A Premier megnyitása előtt és után is élénk kampányt folytatott az összes médiumban, így az outlet szóhoz önkéntelenül is a Premier társult a vásárlók fejében. Elhelyezkedését tekintve a városból kivezető útvonal mentén helyezkedik el, az útról jól láthatóan, míg a konkurencia az M0-ás kevésbé forgalmas vonalán, leszállóágban lévő bevásárlóközpont szomszédságában.
Az outlet bérlőkkel való feltöltése a beruházás elején igen nagy körültekintést igényel - hívja fel a figyelmet az elemzés. Egyes nagy márkák ugyanis nem veszik szívesen, ha a belvárosban teljes áron értékesített termékeik helyett a vásárlók csak az outletben lévő, kifutó modelleket veszik, így nehéz rábírni őket, hogy a városon kívül is képviseltessék magukat. Annak érdekében, hogy tökéletes bérlői kínálatot alakítsanak ki, hónapokig is hajlandóak üresen hagyni egy-egy üzlethelyiséget, mintsem hogy oda nem illő bérlőnek adják ki. Emellett a Premier forgalomarányos bérleti díj konstrukciót (turnover rent) alkalmazott, amelynek lényege, hogy a bérlők a bruttó bevétel százalékában meghatározott bérleti díjat fizetnek, valamennyi fix bérleti díj mellett.
A GL és a Premier után nyitotta meg kapuit az M1 Outlet Center, amely azonban megnyitása után néhány hónappal be is zárt. Az Eston elemzése megjegyzi: az M1 sikertelensége főként a rossz koncepcióban rejlett. A kevés szabadtéri parkolóhely ellensúlyozására épített mélygarázs időigényesebbé teszi a vásárlást, az emeletes elrendezés pedig kevésbé áttekinthetőbb, mint a hagyományos bevásárló utcás változat. Bérlőit tekintve is meglehetősen vegyes képet mutatott: élelmiszerüzlettől drogérián át a játszóházig szinte mindenre kiterjedt a nyújtott szolgáltatások köre, ellenben a divatáruboltok közül nem mindegyik kínálta outlet áron termékeit.
Az Eston International szakértői szerint az outletek sikeres működéséhez szükséges a folyamatos piackutatás, illetve az is, hogy legalább 2 millió ember éljen egyórányi távolságra az outlet vonzáskörzetében, valamint hogy a boltok tartsanak nyitva késő estig. Ezenkívül folyamatosan frissíteni kell a bérlőket. A leghatékonyabb a mintegy 20 000 négyzetméteres "bevásárló falu", a keretes elrendezés, sok ingyenes parkolóhellyel.
Az outletek fő ismérve, hogy jóval, de legalább a belvárosi kiskereskedelmi ár alatt 30 százalékkal árulják bennük a márkás kifutó modelleket és a megmaradt készleteket. Ez a koncepció számos olyan márkát vonzott Magyarországra, amely nem volt még jelen, és egyszerűbb volt piacra lépnie úgy, hogy kisebb bérleti díjat fizetve, forgalmas helyen, a város szélén tapasztalja ki a további terjeszkedési lehetőségeket.