Azok a marketing szakemberek, akik öt évnél kevesebb ideje vannak a pályán, úgy gondolják, a túlórázás elkerülhetetlen rossz, ugyanakkor eszköz arra, hogy minél magasabbra tornásszák fel magukat a ranglétrán.
A megkérdezett pályakezdő marketingesek 69 százaléka elégedett a munkaidejével a gyakori túlórázás ellenére is. A válaszadók 32 százaléka heti három vagy több estét töltenek benn a munkahelyükön a napi nyolc órán felül, 43 százalékuk pedig legalább egy hétvégét munkával tölt havonta. Nem véletlen, hogy 97 százalék vélekedik úgy, hogy nincs ideje megbirkózni a stresszel.
A kutatásba bevont marketingesek közel egyharmada, 28 százaléka szerint nem képes a magánélete és a munkája között egyensúlyt teremteni.
Claire Owen kutatásvezető szerint a felmérés azt mutatja, ebben a szakmában természetes, hogy pályája elején mindenki a munkaidőn felül is hajt, és aki el akar érni valamit, az akár az éjszakáit is feláldozza az aktuális projekt érdekében.
A marketing területen dolgozók számára mindez nem is kérdés: a fiatalok igyekeznek élvezni a munkát, és a teamek tagjai is segítenek egymásnak a problémákat megoldani. Az akár 51-55 órás munkahét a céges kultúra részét képezi. A legsikeresebb vállalatok szabadúszókat alkalmaznak, és rugalmas munkaidőt biztosítanak, hogy enyhítsenek a nyomáson, és hatékonyabb munkavégzést tegyenek lehetővé.
A sikeres marketingcégek által előtérbe helyezett jó csapatszellem ellenére azonban a magánéletre is kell némi időt hagyni, véli a kutatásvezető. A kutatásban résztvevők 76 százaléka egyébként úgy véli, a szakmán kívüliek alulbecsülik azt a stresszt, amivel a marketing területen dolgozók nap mint nap találkoznak.
(Menedzsment Fórum)
Pályakezdők: a túlóra az előrejutás eszköze
Elfogadják az első évekre jellemző túlhajtott munkatempót a marketing területen elhelyezkedő fiatalok, derül ki a vezető brit piackutató cég, a Stopgap felméréséből.