5p

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Első üzletét nyitotta kedd délelőtt Budapesten a Peek&Cloppenburg. Ugyan a lánc olyan ismert márkákat is forgalmaz, mint az Eterna, a Barbour vagy a Pierre Cardin, a kizárólag férfiruhát árusító üzletben a kevésbé nagy márkák kaptak helyet.

Klasszikus darabok

Tudtuk, mit keresünk, mégis kicsit nehezen találtunk rá a Sas utcai, körülbelül száz négyzetméteres üzletre. A cég logóját diszkréten festették a homlokzatra, ennek ellenére az avatottabbak valószínűleg az utca túlfeléről is észrevették volna mely márka nyitotta meg boltját a belvárosban.

A belső, ha lehet, még egyszerűbb, mint amit kívülről várhattunk, a férfiaknak szánt ingek, pulóverek és nyakkendők az utóbbi években már megszokottá vált színpompával kelletik magukat. Az árak teljesen barátinak mondhatók, nehezen sikerül tízezer forintnál drágább darabot leemelni a polcról, férfiinget, vagy pulóvert már öt-hatezer forintért is vehetünk. Az üzlet személyzete készséges, de nem közlékeny, így nem tudjuk meg, a város mely szegletében nyitja majd következő egységét a német áruházlánc.

Amennyiben a Sas utcai kollekció nem bővül drágább termékekkel a német lánc belvárosi üzlete ki fog lógni abból a sorból, amelybe az Andrássy út patinás Louis Vuitton boltja, illetve a Fashion Street márkái a Max Mara vagy a Hugo Boss tartoznak. A Fashion Street helyiségeit kizárólagosan bérbe adó Cushman & Wakefield nem is tartja konkurenciának a Sas utcát. Ahogy a kiskereskedelmi üzletág vezetőjétől, Szabó Viktóriától megtudtuk a befektetők nem igen érdeklődnek a főként éttermeknek helyet adó utca iránt.

A Peek&Cloppenburg érkezését már sokan várták, míg egyeseknek semmit sem mond a név, addig mások már legalább egy évtizede zarándokolnak az osztrák fővárosig, hogy ruhatárukat innen töltsék fel a következő szezonra. Az első üzletét 1901-ben nyitó lánc mára tekintélyes méretre tett szert, klasszikus alapokon nyugvó kisebb-nagyobb áruházainak száma eléri a százat. A márkák köre folyamatosan bővült az évek során: Cinque, Marc OPolo, Tommy Hilfiger, Gilberto, Eterna, Barbour, csak néhány a sok közül.

A piaci felforgató

A várakozások szerint, ha nem is a most nyitott száz négyzetméterével, de rövid időn belül felforgathatja a hazai piacot a társaság, amelynek hamburgi csoportja a budai Skála helyén épülő városközpontot szemelte ki egy, a jelenleginél jóval méretesebb üzlet számára. A Sas utcai boltot egyébként a nagyobb, düsseldorfi ág üzemelteti. A Világgazdaság információja szerint a két ág jogvitában áll egymással, így még az is kérdéses lehet, hogy milyen néven nyitnák meg Budán az áruházat.

A Peek&Cloppenburg klasszikus városi áruház koncepciója jól beleillik abba a trendbe, amely már hazánkban is széles körben terjed. A Váci utcának hátat fordítva nyitotta meg üzletét a luxuskategóriát képviselő Armanagildo Zegna vagy a Louis Vuitton az Andrássy úton, s már érkeznek a lakók a Fashion Street üzlethelyiségeibe is.

Fashion Street: az exkluzív helyszín világmárkákkal

"Exkluzív helyszín, amely egy koncepció mentén alakult ki, ezen kívül nagyon erős a konkurenciavonzása" - fogalmazott az mfor.hu kérdésére Horváth Gábor, a S.Oliver Hungary Kft. munkatársa, miért voksolt a vállalat a Fashion Streetre. Reményeik szerint ismét előtérbe kerül a belváros és a sétálóutca a plázákkal szemben, mivel előbbiek teljesen más vásárlói élményt nyújtanak.

A mintegy 430 négyzetméteres üzlet a gyermekkollekción kivételével a vállalat teljes termékpalettáját felvonultatja, így a célcsoport is igen széles. A szakember elmondta az árszínvonal itthon és külföldön hasonló, de az erős forint miatt a határ közelében élők inkább átruccannak Ausztriába.

Szívesen béreltek volna nagyobb területet, de külföldi kutatásaik azt bizonyítják, hogy nem kedvelik a vásárlók az emeletes üzleteket, ahol szintenként el van tolva a kínálat, ezért is döntöttek a földszinti egység mellett. Érv volt az is, hogy csupán kevés átalakításra volt szükség, így néhány konkurensnél hamarabb nyithattak és már a tavaszi akciókban is részt tudnak venni.

Néhány nap eltéréssel március elején nyitott a S.Oliver szomszédjaként a Puma, s a Benetton mintegy nyolcszáz négyzetméteres áruháza is. Míg az olasz márka szinte teljes termékpalettáját fel tudta vonultatni a monumentális területen, addig a Puma 240 négyzetméteren elsősorban prémium kategóriájú termékeket helyezett a polcokra. Kapható itt az Amerikában már hódító Puma Evisu farmer, de az egyedi cipőtervezésről híres Yashuhiro Mihara kollekciója is. A főként sport- és szabadidő ruházatáról híres márka úgy érezte, nem hiányozhat a Fashion Streetről, tudtuk meg a Puma munkatársától, Pelye Júliától.

Áprilisban újabb két üzletbe érkeznek bérlők, a Lacoste és a Tommy Hilfiger is ekkorra tervezi a nyitást, míg a Mexx és a VaPiano étteremlánc csak augusztustól várja a látogatókat.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!