Tudtuk, mit keresünk, mégis kicsit nehezen találtunk rá a Sas utcai, körülbelül száz négyzetméteres üzletre. A cég logóját diszkréten festették a homlokzatra, ennek ellenére az avatottabbak valószínűleg az utca túlfeléről is észrevették volna mely márka nyitotta meg boltját a belvárosban.
A belső, ha lehet, még egyszerűbb, mint amit kívülről várhattunk, a férfiaknak szánt ingek, pulóverek és nyakkendők az utóbbi években már megszokottá vált színpompával kelletik magukat. Az árak teljesen barátinak mondhatók, nehezen sikerül tízezer forintnál drágább darabot leemelni a polcról, férfiinget, vagy pulóvert már öt-hatezer forintért is vehetünk. Az üzlet személyzete készséges, de nem közlékeny, így nem tudjuk meg, a város mely szegletében nyitja majd következő egységét a német áruházlánc.
Amennyiben a Sas utcai kollekció nem bővül drágább termékekkel a német lánc belvárosi üzlete ki fog lógni abból a sorból, amelybe az Andrássy út patinás Louis Vuitton boltja, illetve a Fashion Street márkái a Max Mara vagy a Hugo Boss tartoznak. A Fashion Street helyiségeit kizárólagosan bérbe adó Cushman & Wakefield nem is tartja konkurenciának a Sas utcát. Ahogy a kiskereskedelmi üzletág vezetőjétől, Szabó Viktóriától megtudtuk a befektetők nem igen érdeklődnek a főként éttermeknek helyet adó utca iránt.
A Peek&Cloppenburg érkezését már sokan várták, míg egyeseknek semmit sem mond a név, addig mások már legalább egy évtizede zarándokolnak az osztrák fővárosig, hogy ruhatárukat innen töltsék fel a következő szezonra. Az első üzletét 1901-ben nyitó lánc mára tekintélyes méretre tett szert, klasszikus alapokon nyugvó kisebb-nagyobb áruházainak száma eléri a százat. A márkák köre folyamatosan bővült az évek során: Cinque, Marc OPolo, Tommy Hilfiger, Gilberto, Eterna, Barbour, csak néhány a sok közül.
A piaci felforgató
A Peek&Cloppenburg klasszikus városi áruház koncepciója jól beleillik abba a trendbe, amely már hazánkban is széles körben terjed. A Váci utcának hátat fordítva nyitotta meg üzletét a luxuskategóriát képviselő Armanagildo Zegna vagy a Louis Vuitton az Andrássy úton, s már érkeznek a lakók a Fashion Street üzlethelyiségeibe is.
Fashion Street: az exkluzív helyszín világmárkákkal
A mintegy 430 négyzetméteres üzlet a gyermekkollekción kivételével a vállalat teljes termékpalettáját felvonultatja, így a célcsoport is igen széles. A szakember elmondta az árszínvonal itthon és külföldön hasonló, de az erős forint miatt a határ közelében élők inkább átruccannak Ausztriába.
Szívesen béreltek volna nagyobb területet, de külföldi kutatásaik azt bizonyítják, hogy nem kedvelik a vásárlók az emeletes üzleteket, ahol szintenként el van tolva a kínálat, ezért is döntöttek a földszinti egység mellett. Érv volt az is, hogy csupán kevés átalakításra volt szükség, így néhány konkurensnél hamarabb nyithattak és már a tavaszi akciókban is részt tudnak venni.
Néhány nap eltéréssel március elején nyitott a S.Oliver szomszédjaként a Puma, s a Benetton mintegy nyolcszáz négyzetméteres áruháza is. Míg az olasz márka szinte teljes termékpalettáját fel tudta vonultatni a monumentális területen, addig a Puma 240 négyzetméteren elsősorban prémium kategóriájú termékeket helyezett a polcokra. Kapható itt az Amerikában már hódító Puma Evisu farmer, de az egyedi cipőtervezésről híres Yashuhiro Mihara kollekciója is. A főként sport- és szabadidő ruházatáról híres márka úgy érezte, nem hiányozhat a Fashion Streetről, tudtuk meg a Puma munkatársától, Pelye Júliától.
Áprilisban újabb két üzletbe érkeznek bérlők, a Lacoste és a Tommy Hilfiger is ekkorra tervezi a nyitást, míg a Mexx és a VaPiano étteremlánc csak augusztustól várja a látogatókat.
Istvánko Viktória