2p

Az elmúlt év során összesen 650 millió forintos tőkeemelésre, majd tőkeleszállításra volt szüksége a Credigen Banknak ahhoz, hogy üzleti veszteségeit kompenzálni tudja. A Credigen az év elején elvesztette egyik jelentős márkapartnerét, a Bricostore barkácsáruházláncot - írja a Napi Gazdaság.

A társaság tulajdonosa, a Crédit Agricole fogyasztási hitelezésre szakosodott leányvállalata, a Sofinco S.A. augusztusban először 250 millió forinttal, majd októberben 400 millió forinttal növelte a bank alaptőkéjét. Ugyanezekkel az összegekkel a tőkeemelések után azonnal csökkentették az áruhitelező cég jelenleg 2 milliárd forintos alaptőkéjét, megelőzendő, hogy a társaság saját tőkéje a jegyzett tőke szintje alá csökkenjen, amit a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló törvény tilt.

A bank a tavalyi évnek új stratégiával vágott neki: előzetes terveik 10 milliárd forintos hitelkihelyezés mellett nullszaldós eredménnyel számoltak, amelyet októberig hozni is tudtak, az év utolsó két hónapjáról egyelőre nincsenek információk.

A pénzintézet stratégiája a klasszikus áruhitelezés dinamikájának csökkenése mellett a személyi hitelek állományának megduplázódásával, 3 milliárdos kihelyezéssel számolt, s jelentős áttörést remélt a hitelkártyafronton. 2005 októberétől már több mint 15 ezer Credigen Visa kártya került forgalomba. A hitelezőt érzékeny veszteség is érte tavaly év elejénL: elvesztette egyik nagy partnerét, a Bricostore barkácsáruházláncot - tudta meg a Napi Gazdaság.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!