3p

A Trónok harca sztárja a Pepsihez tartozó chipsmárka, a Doritos hirdetésében tűnt fel az idei Super Bowlon.

Évről évre óriási sport- és médiaeseményt nyújt az NFL, az amerikai foci liga bajnokságának a döntője, a Super Bowl. A közvetítési jogot elnyerő tévétársaságok őrült összegeket fizetnek a lehetőségért, ám az elsőre jelentős összegek az egyre növekvő reklámbevételek miatt rendre megtérülnek. A közvetítési jogokat az NFL rotációs rendszerben adja el immár hosszú ideje az országos csatornáknak, idén az NBC közvetítette a Philadelphi Eagles és a New England Patriots közötti találkozót. A kiugróan magas közvetítési díjakat azonban a médiavállalatok rendre kigazdálkodják a csillagászati összegű reklámpénzekből.
 
A magas összegek miatt a Super Bowl idejére hagyományosan számos nagy reklámkampányt időzítenek. A vállalatoknak ugyan idén is több mint 5 millió dollárba (1,2 milliárd forintba) fájt 30 másodperc reklámidő, de a legjobb hirdetésekkel előrukkoló cégeknek sokszorosan megtérül a befektetés. A döntő ugyanis kiemelkedő, 100 milliós nézettséggel bír immár évről évre. Ez a szám önmagában is döbbenetesen magas, viszont még meglepőbb, ha összevetjük azzal, hogy egy 12-15 milliós nézettséget elérő műsort a tévécsatornák már nagyon sikeresnek tartanak. Nem véletlen, hogy az amerikai piacon, aki nagy pályás, az rendre megjelenik a hirdetéseivel a mérkőzésen.


A reklámokat korábban is értékelték a szakértők, a közösségi média térhódításával viszont még nagyobb jelentősége lett az ötletes reklámoknak. Hiszen egy-egy jól sikerült kampány a Facebookon vagy a Twitteren további sok millió emberhez jut el, ezzel is növelve annak sikerét.

A reklámpiaci szakemberek és a közönség persze nem mindig ért egyet egy-egy hirdetés kapcsán, ám a vállalatok szempontjából ilyenkor a szakmai sikernél sokkal többet jelent a közönség reakciója. Ezen a téren pedig a vasárnap játszott Super Bowl hirdetéseinek győztese a PepsiCo lett. A vállalat nem a cég nevét viselő üdítő, hanem két másik brandje révén vitte el a pálmát, a Doritos chips-szel és a Mountain Dew itallal.

Előbbi hirdetésében a Trónok Harca Tyrion Lannistere, vagyis Peter Dinklage szerepelt, ő Busta Rhymes egyik számát rappelte az énekessel közösen. Az üdítőital hirdetésében pedig Morgan Freeman és Missy Elliot tűnt fel. Az első mérések szerint ezt a hirdetést nézték meg a legtöbben online, illetve osztották meg a legtöbben a közösségi médiában. Az iSpot nevű cég szerint az USA-ban vasárnap éjfélig a hirdetés 68 millió közösségi reakciót (social impression) váltott ki.

A korábbi sajtóértesülések szerint az egyperces reklám a Pepsi számára 10 millió dollárba kerülhetett. Ezt az összeget pedig tovább növelte a színészek és az énekesek szereplésének költsége, illetve a reklámfilmek elkészítése is. A kommentárok szerint amellett, hogy a hirdetések szórakoztatóak voltak, a Pepsi két legyet ütött egy csapásra azzal, hogy a két márkáját összekötötte. 

A vállalatnál egyébként megszokott, hogy ismert sztárokat használnak a reklámokban, ugyanakkor ennek eredménye nem mindig pozitív. A Super Bowlon egykor bemutatott hirdetésekben többek között Cindy Crawford, Britney Spears és Michael Jackson is feltűnt. Tavaly viszont az aktuális celebbel Kendall Jennerrel – aki egyébként a legjobban kereső modell lett – elképesztően nagyot égtek. 
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!