Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben? Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Peter Dinklage reklámja elvitte a showt a Super Bowlon
A Trónok harca sztárja a Pepsihez tartozó chipsmárka, a Doritos hirdetésében tűnt fel az idei Super Bowlon.
Évről évre óriási sport- és médiaeseményt nyújt az NFL, az amerikai foci liga bajnokságának a döntője, a Super Bowl. A közvetítési jogot elnyerő tévétársaságok őrült összegeket fizetnek a lehetőségért, ám az elsőre jelentős összegek az egyre növekvő reklámbevételek miatt rendre megtérülnek. A közvetítési jogokat az NFL rotációs rendszerben adja el immár hosszú ideje az országos csatornáknak, idén az NBC közvetítette a Philadelphi Eagles és a New England Patriots közötti találkozót. A kiugróan magas közvetítési díjakat azonban a médiavállalatok rendre kigazdálkodják a csillagászati összegű reklámpénzekből.
A magas összegek miatt a Super Bowl idejére hagyományosan számos nagy reklámkampányt időzítenek. A vállalatoknak ugyan idén is több mint 5 millió dollárba (1,2 milliárd forintba) fájt 30 másodperc reklámidő, de a legjobb hirdetésekkel előrukkoló cégeknek sokszorosan megtérül a befektetés. A döntő ugyanis kiemelkedő, 100 milliós nézettséggel bír immár évről évre. Ez a szám önmagában is döbbenetesen magas, viszont még meglepőbb, ha összevetjük azzal, hogy egy 12-15 milliós nézettséget elérő műsort a tévécsatornák már nagyon sikeresnek tartanak. Nem véletlen, hogy az amerikai piacon, aki nagy pályás, az rendre megjelenik a hirdetéseivel a mérkőzésen.
A reklámokat korábban is értékelték a szakértők, a közösségi média térhódításával viszont még nagyobb jelentősége lett az ötletes reklámoknak. Hiszen egy-egy jól sikerült kampány a Facebookon vagy a Twitteren további sok millió emberhez jut el, ezzel is növelve annak sikerét.
A reklámpiaci szakemberek és a közönség persze nem mindig ért egyet egy-egy hirdetés kapcsán, ám a vállalatok szempontjából ilyenkor a szakmai sikernél sokkal többet jelent a közönség reakciója. Ezen a téren pedig a vasárnap játszott Super Bowl hirdetéseinek győztese a PepsiCo lett. A vállalat nem a cég nevét viselő üdítő, hanem két másik brandje révén vitte el a pálmát, a Doritos chips-szel és a Mountain Dew itallal.
Előbbi hirdetésében a Trónok Harca Tyrion Lannistere, vagyis Peter Dinklage szerepelt, ő Busta Rhymes egyik számát rappelte az énekessel közösen. Az üdítőital hirdetésében pedig Morgan Freeman és Missy Elliot tűnt fel. Az első mérések szerint ezt a hirdetést nézték meg a legtöbben online, illetve osztották meg a legtöbben a közösségi médiában. Az iSpot nevű cég szerint az USA-ban vasárnap éjfélig a hirdetés 68 millió közösségi reakciót (social impression) váltott ki.
A korábbi sajtóértesülések szerint az egyperces reklám a Pepsi számára 10 millió dollárba kerülhetett. Ezt az összeget pedig tovább növelte a színészek és az énekesek szereplésének költsége, illetve a reklámfilmek elkészítése is. A kommentárok szerint amellett, hogy a hirdetések szórakoztatóak voltak, a Pepsi két legyet ütött egy csapásra azzal, hogy a két márkáját összekötötte.
A vállalatnál egyébként megszokott, hogy ismert sztárokat használnak a reklámokban, ugyanakkor ennek eredménye nem mindig pozitív. A Super Bowlon egykor bemutatott hirdetésekben többek között Cindy Crawford, Britney Spears és Michael Jackson is feltűnt. Tavaly viszont az aktuális celebbel Kendall Jennerrel – aki egyébként a legjobban kereső modell lett – elképesztően nagyot égtek.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!