Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A Trónok harca sztárja a Pepsihez tartozó chipsmárka, a Doritos hirdetésében tűnt fel az idei Super Bowlon.

Évről évre óriási sport- és médiaeseményt nyújt az NFL, az amerikai foci liga bajnokságának a döntője, a Super Bowl. A közvetítési jogot elnyerő tévétársaságok őrült összegeket fizetnek a lehetőségért, ám az elsőre jelentős összegek az egyre növekvő reklámbevételek miatt rendre megtérülnek. A közvetítési jogokat az NFL rotációs rendszerben adja el immár hosszú ideje az országos csatornáknak, idén az NBC közvetítette a Philadelphi Eagles és a New England Patriots közötti találkozót. A kiugróan magas közvetítési díjakat azonban a médiavállalatok rendre kigazdálkodják a csillagászati összegű reklámpénzekből.
 
A magas összegek miatt a Super Bowl idejére hagyományosan számos nagy reklámkampányt időzítenek. A vállalatoknak ugyan idén is több mint 5 millió dollárba (1,2 milliárd forintba) fájt 30 másodperc reklámidő, de a legjobb hirdetésekkel előrukkoló cégeknek sokszorosan megtérül a befektetés. A döntő ugyanis kiemelkedő, 100 milliós nézettséggel bír immár évről évre. Ez a szám önmagában is döbbenetesen magas, viszont még meglepőbb, ha összevetjük azzal, hogy egy 12-15 milliós nézettséget elérő műsort a tévécsatornák már nagyon sikeresnek tartanak. Nem véletlen, hogy az amerikai piacon, aki nagy pályás, az rendre megjelenik a hirdetéseivel a mérkőzésen.


A reklámokat korábban is értékelték a szakértők, a közösségi média térhódításával viszont még nagyobb jelentősége lett az ötletes reklámoknak. Hiszen egy-egy jól sikerült kampány a Facebookon vagy a Twitteren további sok millió emberhez jut el, ezzel is növelve annak sikerét.

A reklámpiaci szakemberek és a közönség persze nem mindig ért egyet egy-egy hirdetés kapcsán, ám a vállalatok szempontjából ilyenkor a szakmai sikernél sokkal többet jelent a közönség reakciója. Ezen a téren pedig a vasárnap játszott Super Bowl hirdetéseinek győztese a PepsiCo lett. A vállalat nem a cég nevét viselő üdítő, hanem két másik brandje révén vitte el a pálmát, a Doritos chips-szel és a Mountain Dew itallal.

Előbbi hirdetésében a Trónok Harca Tyrion Lannistere, vagyis Peter Dinklage szerepelt, ő Busta Rhymes egyik számát rappelte az énekessel közösen. Az üdítőital hirdetésében pedig Morgan Freeman és Missy Elliot tűnt fel. Az első mérések szerint ezt a hirdetést nézték meg a legtöbben online, illetve osztották meg a legtöbben a közösségi médiában. Az iSpot nevű cég szerint az USA-ban vasárnap éjfélig a hirdetés 68 millió közösségi reakciót (social impression) váltott ki.

A korábbi sajtóértesülések szerint az egyperces reklám a Pepsi számára 10 millió dollárba kerülhetett. Ezt az összeget pedig tovább növelte a színészek és az énekesek szereplésének költsége, illetve a reklámfilmek elkészítése is. A kommentárok szerint amellett, hogy a hirdetések szórakoztatóak voltak, a Pepsi két legyet ütött egy csapásra azzal, hogy a két márkáját összekötötte. 

A vállalatnál egyébként megszokott, hogy ismert sztárokat használnak a reklámokban, ugyanakkor ennek eredménye nem mindig pozitív. A Super Bowlon egykor bemutatott hirdetésekben többek között Cindy Crawford, Britney Spears és Michael Jackson is feltűnt. Tavaly viszont az aktuális celebbel Kendall Jennerrel – aki egyébként a legjobban kereső modell lett – elképesztően nagyot égtek. 
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.