4. Az Internet behálózza a vállalatokat
Egy vállalatnál fokozatosan lehet meghonosítani a Webre épülő alkalmazásokat, az egymást követő befektetések a cég infrastruktúrájába, és az így kialakuló tapasztalat fokozatosan hozzák létre az új, "behálózott" formát. A folyamat során négy fázis különíthető el egymástól, minden vállalat besorolható ezek valamelyikébe. Ezek a jellemzők sokat elárulnak egy cégről és a környezetéről, amiben tevékenykedik.
1. jelenlét: Weboldal létrehozása az alapvető információk egy helyen való összegyűjtésére, láthatóvá tételére. A világháló szervezeten belüli használata a kommunikációban (e-mail).
2. e-business: Az IT megoldások a vállalat átfogó stratégiájának részét képezik. Az ERP rendszerek valamilyen formája támogatja a döntéshozatalt. Web alapú technológiákkal szorosan kapcsolódnak egymáshoz a szereplők, igyekeznek kihasználni az e-business lehetőségeit.
3. transzformáció: Megváltozik a hagyományos funkciókezelés, a vállalatok csak a core tevékenységeikre koncentrálnak. Meghatározó az outsourcing tevékenység, az elektronikus digitális kommunikáció mindent felölel. Előtérben az univerzális piacterek, és az új alkalmazásszolgáltatók.(Ezt az állapotot leghamarabb az észak-amerikai térség érheti el)
4. konvergencia: A gazdasági szektor majdnem homogén hálót alkot, a vevő által kívánt szolgáltatás a szerteágazó hálózatok miatt rögtön több részre bontható, a legoptimálisabb erőforrás allokáció révén kielégített. A tulajdonképpeni cégek csak a K+F-re koncentrálnak önállóan. Ez természetesen egy ideáltipikus állapot, nem biztos, hogy bármely gazdaság ebbe az állapotba kerül, illetve hogy ez ideális a gazdasági fejlődést tekintve.
Piacok elektronikus térben (2)
A szerző az alábbiakban áttekinti az elekronikus kereskedelem fajtáit, és az e-commerce különböző válfajaiban rejlő lehetőségeket.