A cég több márkája is dinamikusan nőtt, így a teljes tejdesszertpiacon a ACNielsen adatai szerint 28,4 százalék a vállalat részesedése, ez értékben ugyancsak vezető pozíciónak számít. A kenhető termékek piacán a márkázott termékek között 16 százalékkal ugyancsak első, a kaukázusi kefir szegmens 48 százalékát birtokolja. Egy havilap olvasói pedig nemrég harmadszorra is a legmegbízhatóbb márkák közé sorolták a Millit, annak ellenére, hogy a Friesland márkakommunikációja a médiában közel sem olyan erős, mint a konkurenciáé.
Jelenleg a túróalapú Milli-készítmények piaci súlya 50-60 százalékos, holott szaknyelven szólva alapos "szortimentracionalizálás" jellemezte az elmúlt időszakban a Friesland Milli üzletágát. A vállalat ugyanis leépítette azokat a termékeket, ízeket, amelyeket kevesen fogyasztottak.
Ám a racionalizálás a szegmensben kétélű fegyver, hiszen egyfelől költséget takarít meg a gyártónak és egyszerűbb készletmenedzsmentet jelent a kereskedőnek, ugyanakkor ronthatja a fogyasztói megítélést. A tejtermékek piaca világviszonylatban is igen innovatívnak számít, ezen belül a joghurt- és tejdesszertpiacon is elvárják a vásárlók a minél szélesebb választékot - mondta lapunknak Szautner Péter, a Friesland Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. Bár a vásárlók szeretik az új ízeket, a széles választék ellenére fogyasztási döntéseiknél jellemzően a hagyományos ízesítésű termékek mellett voksolnak - állapítja meg az igazgató.
A Friesland ezért tavaly több hanyatló vagy veszteséges termék - például a zacskós tej - gyártását szüntette meg és több termékcsaládon belül, így a joghurtok esetében is racionalizált. A desszert- és desszertjoghurt-szegmensben ugyanakkor új termékekkel jelent meg, mint a Túróvarázs és a Krémes duó, eközben pedig átszervezte a gyártását. A Milli-termékek előállítását az eddigi három üzemből a debreceni gyáregységbe telepítette. A tervek szerint a cég ezt a központot futtatja fel és a következő három évben 2,5 milliárdos beruházást hajt végre.