2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly az import folyamatos erősödése és a megszorító intézkedések hatásának ellenére a Friesland által gyártott Milli átvette a túróalapú (Túró Rudi nélkül számított) termékek piacán a - forgalom alapján számított - vezető szerepet.

A cég több márkája is dinamikusan nőtt, így a teljes tejdesszertpiacon a ACNielsen adatai szerint 28,4 százalék a vállalat részesedése, ez értékben ugyancsak vezető pozíciónak számít. A kenhető termékek piacán a márkázott termékek között 16 százalékkal ugyancsak első, a kaukázusi kefir szegmens 48 százalékát birtokolja. Egy havilap olvasói pedig nemrég harmadszorra is a legmegbízhatóbb márkák közé sorolták a Millit, annak ellenére, hogy a Friesland márkakommunikációja a médiában közel sem olyan erős, mint a konkurenciáé.

Jelenleg a túróalapú Milli-készítmények piaci súlya 50-60 százalékos, holott szaknyelven szólva alapos "szortimentracionalizálás" jellemezte az elmúlt időszakban a Friesland Milli üzletágát. A vállalat ugyanis leépítette azokat a termékeket, ízeket, amelyeket kevesen fogyasztottak.

Ám a racionalizálás a szegmensben kétélű fegyver, hiszen egyfelől költséget takarít meg a gyártónak és egyszerűbb készletmenedzsmentet jelent a kereskedőnek, ugyanakkor ronthatja a fogyasztói megítélést. A tejtermékek piaca világviszonylatban is igen innovatívnak számít, ezen belül a joghurt- és tejdesszertpiacon is elvárják a vásárlók a minél szélesebb választékot - mondta lapunknak Szautner Péter, a Friesland Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. Bár a vásárlók szeretik az új ízeket, a széles választék ellenére fogyasztási döntéseiknél jellemzően a hagyományos ízesítésű termékek mellett voksolnak - állapítja meg az igazgató.

A Friesland ezért tavaly több hanyatló vagy veszteséges termék - például a zacskós tej - gyártását szüntette meg és több termékcsaládon belül, így a joghurtok esetében is racionalizált. A desszert- és desszertjoghurt-szegmensben ugyanakkor új termékekkel jelent meg, mint a Túróvarázs és a Krémes duó, eközben pedig átszervezte a gyártását. A Milli-termékek előállítását az eddigi három üzemből a debreceni gyáregységbe telepítette. A tervek szerint a cég ezt a központot futtatja fel és a következő három évben 2,5 milliárdos beruházást hajt végre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!