Költségek
A bankkártyás fizetés költségvonzata igen magas. A tranzakciónkénti jutalék mellett a kereskedőnek igen magas egyszeri felállítási díjat és havidíjat kell fizetnie, a biztonságra, a hálózati topológiára és az infrastruktúrára is jelentős anyagi forrásokat kell szánnia, és az esetleges visszatérítések fedezésére tartalékot kell képeznie. A visszatérítések költsége is magas (a visszaélések gyakoriságának függvényében). Az on-line kereskedő költsége egy visszatérítés során kétharmad résszel nagyobb, mint egy hagyományos kereskedő esetében. Magyarországon egyelőre még valamivel kedvezőbb a helyzet, de az on-line kártyahasználat növekedésével várhatóan a jutalékok és díjak szerkezete is megváltozik.
Új termékek és szolgáltatások
Az utóbbi időkben a vállalatok és a bankkártya-társaságok az on-line bankkártya--használat biztonságának növelése és kényelmesebbé tételének érdekében számos új terméket és szolgáltatást vezettek be. Ilyen szolgáltatás többek között a virtuális kártya (például az OTP webkártyája, az eldobható kártyaszám (American Express), az SMS megerősítés (K&H Don't Worry, a tini kártya (Visa Buxx, AmEx Cobaltcard, a személyi bankkártyaolvasó (pl.: eCashPad), és még lehetne sorolni.
Plasztik a neten
A bankkártyákkal történő távoli fizetés messze a legelterjedtebb fizetési forma interneten. A magas költségek, a nagyarányú visszaélések és a kötöttségek miatt azonban egyáltalában nem ez a legelőnyösebb megoldás. Az alternatív fizetési rendszerek térhódítását a banki érdekek és a bankkártyák elterjedtsége igen erősen befolyásolják.