4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két csatorna igyekszik folyamatosan keresztbe tenni egymásnak. A dolog szépséghibája, hogy közben nem csak egymást, de a nézőket is szívatják.

A tévénézők száma ugyan egyre alacsonyabb egy-egy csatornán, a két nagy kereskedelmi tévé azonban rég nem látott adok-kapok küzdelembe ment bele. Minden megpróbálnak megtenni, hogy a másik sikergyanús műsorait megtorpedózzák. A mögöttünk hagyott héten azonban ezt olyan szinten művelték, amiben már nem csak a konkurens vállalatot zavarták össze, hanem a nézőket is.

A mostani ügy előzménye az volt, hogy két héttel ezelőtt az RTL Klub telekürtölte a hazai sajtót, miszerint egy általuk megvásárolt új gameshow formátumát gagyi módon próbálja a TV2 ellopni. A konkurens csatorna természetesen reagált ezekre a vádakra, a közleményükben nem cáfolták, hogy hasonló műsorra készülnének, igaz meg sem erősítették azt. Arra viszont emlékeztettek, hogy A Fal is tulajdonképpen egy korábbi vetélkedő egyik elemének a lenyúlása. A két csatorna viszonyának megfelelően, oda is szúrt a TV2 a vetélytársnak, emlékeztetve őket, hogy hány olyan formátum volt, amelyet a csatorna ahelyett, hogy megvásárolt volna, inkább ellopott az RTL.

Mindenesetre a két héttel korábbi sárdobálással annyit elért az RTL Klub, hogy sokan értesültek az új vetélkedő, A Fal bemutatójáról, ami kifejezetten magas nézettséget hozott. A műsor bekerült az év legnézettebb öt műsora közé, 1,3 millióan voltak kíváncsiak rá a teljes lakosságban. Úgy tűnt, az ügy nyugvópontra jutott, ám az RTL még egyszer "oda akart verni" a TV2-nek, ezért a vetélkedő egy újbb részét dobták be. A TV2 ugyanis szombaton indította el a Korhatáros szerelem című sajátgyártású sorozatát, az RTL pedig azt találta ki, hogy a TV2 műsora előtt 10 perccel indul a vetélkedőjével (A Fal) meg tudja torpedózni a vetélytárs műsorát.


A TV2 mindezt nem hagyta szó nélkül, és péntek délután azt közölte, átteszik a Korhatáros szerelem premierjét 20:10-re. Bejelentették továbbá, hogy a széria első epizódja után a másodikat is leadják. Túl szép lett volna, ha ebbe az RTL belenyugszik, szombat késő délután ők is úgy határoztak, hogy átteszik a saját műsorukat. Emiatt a Fókuszt nem adták le, a Celeb vagyok, ments ki innen!-t pedig egy órával korábban adták le. A kavarás azonban egyik csatornának sem jött be igazán, a két műsor ugyanis egymást "nyírta ki" A Fal mostani nézettsége messze elmaradt az első adás számaitól mind a teljes népességben, mind pedig a kereskedelmi célcsoportban. Az örömük csupán annyi lehetett, hogy amíg együtt ment a vetélkedő és a sorozat, addig előbbit többen nézték, ám később a TV2 nézettsége volt magasabb.

Ráadásul a történet ezzel nem zárul le, hétfőn ugyanis újabb műsorváltozást jelentett be a TV2, a Ninja Warrior után ugyanis az eredetileg tervezett Tök alsó 2. helyett megismétlik a Korhatáros szerelem első két epizódját. Ezzel egyébként könnyen lehet, hogy sikerül életet lehelni a sorozatba, a mögöttünk hagyott héten ugyanis a Ninja Warrior lett a legnézettebb műsor a 18-49 évesek körébe. Érdekesség, hogy ebben a célcsoportban a Csillagok háborúja 6. lett a második, majd a Celeb vagyok hétfői, nyitó epizódja következett. Az Éjjel-nappal Budapest, A Fal és a Barátok közt hasonló nézőszámot ért el.

Az Ázsia Expresszt lenyomták a celebek


A listából az is kiderült, hogy a Celeb vagyok és az Ázsia Expressz összevetésében az RTL műsora szerepelt jobban, igaz a nyitóepizódok sikere után a hétvégére már alacsonyabb közönségaránnyal futottak Ciccolináék. A TV2 csoport a Ninja Warrior sikere mellett a Super TV2-n futó Sztárban sztár + 1 kicsi számainak örülhet, amely a kábeltévék műsoraihoz képest  nagyot ment.

A heti nézettségi versenyben a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub két nagyon szoros este mellett ötöt simán nyert meg. A főműsoridős sávban a piacvezető azonban ennek ellenére visszaesett átlagosan a tévé előtt ülők 15,8 százalék nézte a csatornát. A TV2 közönségaránya stagnált, 11,2 százalékot értek el. Az RTL kábelcsatornái ismét eltávolodtak egymástól, a F+ 5,5 százalékos közönségarányával szemben a Cool csak 3,2 százalékot tudott. Ennél ezúttal a Viasat3 is többet tudott, amelyet a készülékek előtt ülők 4,2 százaléka nézett. A középmezőnyben a sereghajtó a Duna TV lett, amely a 18-49 éves tévénézők átlag 2,1 százalékát érdekelte.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!