2014. július 20. 07:55

Vészesen megközelítette a Renault az Opelt az európai eladási adatok szerint, pedig a rüsselsheimiek is az átlagot meghaladó mértékben nőttek.

1613: mindössze ennyivel több Opelt adtak el az EU-ban 2014 első felében, mint Renault. A növekedés dinamikáját elnézve talán nem túlzó az a jóslat, hogy egy hónap múlva a francia gyártó már a dobogó harmadik helyén áll majd, és elkezdi a felzárkózást a jelenleg második helyen álló Fordhoz. A várható helycsere ugyanakkor nem az Opel teljesítményét minősíti, hiszen a német gyártó 8,6 százalékos növekedést ért el az első félévben 2013 hasonló időszakához képest, mialatt az európai autópiac 6,5 százalékkal bővült.

A Renault ugyanakkor igencsak eltalálta, hogy mi kell az öreg kontinens újjáéledő autópiacának. Kis terepjáróját a Capturt veszik, mint a cukrot, és a Clio sem teljesít rosszul, így az első féléves növekedésük 14,1 százalékos – derül ki az ACEA adataiból.

A Ford ugyan még több mint 35 ezret ver rá a francia márkára, azonban 7,2 százalékos növekedési dinamikájával ez az előny könnyen lefaragható. Persze nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy a régóta leleplezett új Ford Mondeo még nem jelent meg a piacon.

Mindeközben a VW első helye megkérdőjelezhetetlen, annak ellenére, hogy „csak” 2,9 százalékkal tudott növekedni az idén. A VW csoport más márkái, elsősorban a Seat és a Skoda ezzel szemben nagymértékű növekedést tudtak produkálni, bár tény, hogy a hasonló ligában játszó márkatestvérek jóval alacsonyabb bázisról indultak. A Skodánál az Octavia mellett a Yeti és a Rapid is népszerű, a Seatnál pedig az új Leon nyomta a számokat.

A nagy európai gyártók rangsorháborújáról már mi is írtunk korábban, most pedig úgy tűnik, hogy a számok is visszaigazolják az iparági szakértők jóslatait.

Az EU egészét nézve 6,62 millió személyautó kelt el az első félévben, amely jó 400 ezer darabbal több mint 2013. januártól júniusig tartó időszakában. A piacot a WV vezeti 12,1 százalékos piaci részesedéssel, őt követi a Ford 7,52, az Opel 7 és a Renault 6,98 százalékkal.

Ha az egyes országok súlyát nézzük, akkor Németország (23,2) és az Egyesült Királyság (19,4) messze kilóg a mezőnyből, őket pedig Franciaország (14,4) és Olaszország (11,4) követi. A magyar autópiac bár szép, 21,4 százalékos növekedést produkált, súlya mindössze az unió piacának 0,5 százalékát teszi ki.

Szász Péter
mfor.hu