3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével megvalósuló negyedéves Internet-gazdasági felmérésének eredményei.

A Világháló üzleti életben betöltött szerepét, a vállalatok várakozásait tükröző GKI-Westel e-Gazdaság Index 2002. II. negyedévében több mint egy éve nem látott szintre emelkedett, ami a bizalom visszatérését jelzi. A korábbi időszakokkal ellentétben azonban az Internet gazdasági befolyását, a kínálkozó lehetőségeket nem a nagyvállalatok, hanem a kis- és közepes cégek értékelték kedvezőbben. Az index emelkedéséhez főként a Világháló jelentékenyebbnek ítélt üzleti lehetősége járult hozzá.

Az első negyedévhez képest az ipari és szolgáltató cégek, valamint a turisztikai vállalkozások optimizmusa erősödött, míg a kereskedelmi és a pénzügyi szféra hasonló várakozásokkal tekint a jövőbe, mint egy negyedévvel korábban. A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével megvalósuló – negyedéves felmérése az "e-gazdasági konjunktúra" feltérképezése mellett a mobiltelefon alapú kereskedelemmel (m-commerce) kapcsolatos vállalati véleményeket gyűjtötte össze.

A vállalatok többsége egyetért abban, hogy mobil-adatátviteli technológiák fejlődésével a kézi készülékeken lebonyolított kereskedelem sikeres üzleti modellé válhat, sőt a megkérdezettek 18%-a szerint a termékek, szolgáltatások többsége eladható, megrendelhető lesz mobil-telefonon keresztül is. A cégek 39%-a úgy véli, hogy bizonyos termékek, szolgáltatások esetében a modell már rövidtávon (1-3 év) is sikeres lesz, míg 30%-uk inkább középtávon (3-5 év) tartja életképes üzleti modellnek a mobil-kereskedelmet. Mindössze a felmérésben részt vevő cégek 18%-a nem lát fantáziát a lehetőségben, szerintük a mobil-kereskedelem egyáltalán nem fog elterjedni. A vállalatok elsősorban termékeik, szolgáltatásaik reklámozását tartják elképzelhetőnek mobiltelefonokon keresztül, 20%-uk már rövidtávon, 28%-uk pedig középtávon igénybe venné a szolgáltatást. A cég profiljának bemutatását kevesebben tartják valószínűnek, míg a termékek mobilkészüléken történő értékesítésére még 3-5 év távlatában is csak a cégek negyede lát esélyt.

A cégek 24%-a ugyanakkor határozottan állítja, hogy biztosan rendelne szállítóitól mobil-alkalmazásokon keresztül, ha erre lehetősége nyílna; elsősorban alapanyagokat, kiegészítő anyagokat (például irodaszerek), valamint javítási-karbantartási szolgáltatásokat vásárolnának a válaszadók. Az ellenérvként felhozott indokok többsége szerint a többi, már bevált rendelési forma az igényeket maradéktalanul kiszolgálja (a cégek 52%-a), de sokan kételkednek a mobil-alkalmazások biztonságában is (válaszolók 22%-a). A mobil-egyenleg terhére történő „mobiltelefonos” fizetés elterjedésére szintén a vállalatok valamivel több mint egynegyede lát lehetőséget saját árui, szolgáltatásai esetében. A „mobilfizetésnek” a cégek szerint a kisebb értékű megrendeléseknél van inkább létjogosultsága, de ott is csak abban az esetben, ha a biztonsági-bizalmatlansági problémákat megfelelően kezelni tudja. Fontos, hogy a rendszerek, illetve a fizetések kontrollálhatók, ellenőrizhetők legyenek.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!